واکنش سازمان ملل به حملات پاکستان به افغانستان

سازمان ملل نسبت به حملات هوایی پاکستان به جنوب شرق افغانستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روسیا الیوم، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز یکشنبه در صفحه توییتری خود نوشت: یوناما عمیقا نگران گزارش‌های تلفات غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در حمله هوایی شب گذشته علیه خوست و کنر است.

این نهاد تاکید کرد: غیرنظامیان هرگز هدف نیستند. یوناما بر روی حقایق و تایید میزان تلفات کار می‌کند.

شبکه خبری الجزیره روز گذشته به نقل از یک مسئول امنیتی اعلام کرد که در پی حمله هوایی پاکستان به ولایت خوست افغانستان، ۴۱ نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.

 این حملات ظاهرا به تلافی کشته شدن هفت سرباز ارتش پاکستان در یک کمین نیروهای مسلح در وزیرستان شمالی در روز پنج شنبه انجام شده‌ است.

پیش از این نیز ارتش پاکستان حملات راکتی در ولایت‌های خوست و کنر افغانستان انجام داده بود که بارها سبب بروز تنش‌های دیپلماتیک میان دو کشور شده بود.

مقام‌های طالبان افغانستان روز شنبه سفیر پاکستان در کابل را در اعتراض به حملات هوایی پاکستان احضار کردند و یکی از مقام‌های محلی طالبان و ساکنان گفتند که این حملات توسط جنگنده پاکستانی در حریم هوایی افغانستان رخ داده است.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چند روز گذشته، رویدادها در سراسر مرز دو کشور به طرز چشمگیری شدت گرفته و نیروهای امنیتی پاکستانی در مرز هدف قرار می‌گیرند.

پاکستان همچنین امروز به طالبان افغانستان هشدار داد تا از پناه دادن به شبه‌نظامیان طالبان پاکستانی که حملات مرگبار رو به افزایشی را علیه ارتش این کشور ترتیب داده‌اند، دست بکشند.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است: هفت سرباز پاکستان در منطقه مرزی وزیرستان شمالی روز پنجشنبه کشته شدند. این منطقه هم مرز با ولایت خوست افغانستان است که گفته می‌شود حملات هوایی از سوی ارتش پاکستان روز جمعه در آنجا رخ داد.

سفارت پاکستان در کابل این حمله را رد کرد و هیات کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان نیز نگرانی خود را از بابت این مساله ابراز داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.