ارتش ترکیه از آغاز یک عملیات نظامی جدید در شمال عراق با هدف مقابله با عناصر گروه پ ک ک خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه گفته این عملیات جدید با مشارکت نیروی هوایی و نیروهای ویژه ارتش این کشور علیه مخفیگاههای عناصر گروه تروریستی پ ک ک آغاز شده است.

این عملیات درحالی آغاز شده که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه با «مسرور بارزانی» رئیس منطقه اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه، گفت‌وگوهای دو طرف به گام‌ها و سیاست‌های آنکارا و اربیل درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای اختصاص یافته است.

تحرکات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق درحالیست که دولت و جریان‌های سیاسی عراق به شدت با حضور نظامی آنکارا در شمال این کشور مخالفند و حملات مداوم هوایی‌اش را موجب نقض حاکمیت ملی خود می‌دانند.

پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داده که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شخصا در اتاق مدیریت عملیات شخصا در حال نظارت بر عملیات هوایی و زمینی نظامیان ارتش ترکیه است.

براساس این گزارش، آکار بعد از صدور فرمان عملیات گفته، اگر آتش در اطراف است وظیفه ما قبل از هر کاری دیگری خاموش کردن آن است. 

براساس گزارش صابرین نیوز، وزارت دفاع ترکیه همچنین تصاویری از پرواز دهها بالگرد نظامی و جنگنده برای انجام عملیات جدید خود علیه شبه نظامیان پ ک ک منتشر کرده است.

ترکیه و پ ک ک طی چند دهه گذشته با یکدیگر در وضعیت جنگی هستند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است. 

ترکیه، حزب کارگران کردستان(پ ک ک) را یک گروه تروریستی می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.