گرانترین و ارزانترین محله‌‌های تهران کجاست؟

برخی آمارها از شهر تهران نشان می‌دهد سال ۱۴۰۰ محله‌های مرادآباد در منطقه ۵، باغ فردوس، زعفرانیه، حصار بوعلی و تجریش در منطقه یک بیشترین میزان رشد قیمت‌های پیشنهادی مسکن را به خود اختصاص داده‌اند و در مقابل پنج محله که چهار مورد آن در منطقه ۲۲ واقع شده‌اند کمترین میزان افزایش قیمت را داشتند.

همچنین در اکوایران ببینید : انتظارات دو رئیس از یکدیگر / درخواست شجاعت از دولت محافظه‌کار

در سالی که سپری شد محله زعفرانیه با رقمی معادل ۷۶.۱ میلیون تومان در هر متر مربع گران‌قیمت‌ترین محله در فروردین‌ماه بود که این پیشتاز بودن در ماه‌های بعد نیز حفظ شد و در اسفندماه به متری ۹۸.۹ میلیون تومان رسید. به همین منظور در سال ۱۴۰۰ محله زعفرانیه گران‌قیمت‌ترین محله برآورد شده است. پس از زعفرانیه محله باغ فردوس، محمودیه، حصار بوعلی و در نهایت ولنجک در جرگه گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران قرار گرفته‌اند.

اما در سال گذشته در فروردین‌ماه محله خاور شهر در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با رقمی معادل ۱۰.۱ میلیون تومان در هر متر مربع ارزان‌قیمت‌ترین محله محسوب شد که این رقم در اسفندماه به متری ۱۲.۵ میلیون تومان رسید. در کنار محله خاور شهر محله یافت‌آباد جنوبی، تقی‌آباد، قیام دشت و علائین نیز در جرگه ارزان‌قیمت‌ترین محله‌های تهران در سالی که گذشت قرار گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.