جزئیات گفت‌وگوی تلفنی پوتین و عباس

رئیس جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه تلفنی درباره تحولات اخیر در منطقه گفت‌وگو کردند.

کاخ کرملین روز دوشنبه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرد.

بر اساس این بیانیه، پوتین و عباس درباره روابط دوجانبه و تحولات اخیر در منطقه صحبت کردند.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است که در پی تشدید تنش‌های اخیر در کرانه باختری و قدس، پوتین و عباس بر اهمیت از سرگیری گفت‌وگوها میان فلسطین و اسرائیل تحت چارچوب گروه چهارگانه صلح خاورمیانه تاکید کردند.

پوتین در این تماس تلفنی، محمود عباس را در جریان مذاکرات میان روسیه و اوکراین نیز قرار داد.

حملات و یورش‌های نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی که از جمعه آغاز شده تا امروز ادامه داشته است. خبرنگار المیادین نیز بامداد امروز گزارش داد که شهرک‌نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر قدس به این مسجد یورش بردند.

هزاران فلسطینی در سرزمین‌های مختلف اشغالی روزها است که علیه اشغالگری قیام کرده‌اند؛ حالا اشغالگران با افزایش تدابیر امنیتی و تعداد نظامیان خود، به دنبال تامین امنیت شهرک‌نشینان و تداوم یورش‌ها به مسجد الاقصی هستند.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.