روسیه جدیدترین سامانه اس-400 را در اوکراین مستقر می‌کند

به نوشته وبگاه «دیفنس اکسپرس» به نقل از گزارش روزانه ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در ۱۹ آوریل (سه شنبه ۳۰ فروردین)، هدف اصلی روسیه از استقرار این سامانه‌های موشکی پوشش پست‌های بازرسی و تقویت لایه‌های پدافند هوایی برای یگان‌های جلوتر است. تقویت پدافند هوایی می‌تواند به عوامل متعددی از جمله تلاش برای شکست دادن نیروی هوایی اوکراین در منطقه باشد.

دیفنس اکسپرس نوشت، سامانه اس-۴۰۰ ایستگاه راداری بسیار قوی‌تر و موشک‌های ضد هوایی دوربرد جدیدتر نسبت به اس-۳۰۰ دارد .

این نشریه نوشت، سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ یکی از معدود تسلحیات نظامی روسیه است که هنوز توسط ارتش اوکراین در طول جنگ تصرف یا منهدم نشده است.

خبرگزاری «رویترز» چندی قبل نوشت که ایالات متحده به طور غیررسمی از ترکیه درخواست کرده است که سامانه‌های روسی دفاع موشکی اس-۴۰۰ را به اوکراین ارسال کند تا کی‌یف از آن در نبرد با روسیه استفاده کند. (جزئیات بیشتر)

 اس-۴۰۰، نسل جدید سامانه پدافند هوایی روسیه است. طبق گفته روس‌ها، برد آن حداقل دو بار بیشتر از برد «ام‌آی‌ام-۱۰۴پاتریوت» ساخت آمریکاست.

به گفته منابع روسی اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به‌طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به‌طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع  جنگنده، موشک‌های کروز و  بالستیک باشند.

در رویدادی مرتبط با جنگ روسیه با اوکراین ، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه خبر داد که در حمله‌ای موشکی، یک مرکز پشتیبانی در شهر لویو و محموله‌های بزرگ تسلیحات غربی را که هفته پیش وارد اوکراین شده بود را نابود کرده است.

روسیه جدیدترین سامانه موشکی اس-400 را در مرز با اوکراین مستقر می‌کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.