توجه بازار به معاملات طلای آب/پیش‌بینی‌ها درباره دلار

روز قبل دلار تهران به محدوده حمایتی مهم خود در نیمه کانال ۲۷ هزار تومانی نزدیک شد و در پایان معاملات در قیمت ۲۷۵۷۰ تومان به فروش رسید. برتری نرخ معامله دلار سلیمانیه نسبت به دلار تهران در پایان معاملات دیروز را معامله گران نشانه ای برای توقف اصلاح دلار می دانستند. در پایان معاملات سه شنبه، دلار هرات ۱۰۰ تومان بالاتر از نرخ تهران معامله می شد.

دلار در بازار آزاد محدوده حمایتی ۲۷۵۰۰ تومانی را در پشت سر دارد. معامله گران باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی  بتواند زیر این محدوده تثبیت شود عرضه ها در بازار زیاد خواهد شد.

در بازار امروز معاملات طلای آب شده مورد توجه معامله گران قرار گرفته است. در طول هفته گذشته قیمت معاملاتی طلای آب شده در کشور از ارزش ذاتی آن کمتر بود که معامله گران بازار آن را علامتی بر ادامه کاهش قیمت طلا و دلار می دانستند. ولی در معاملات امروز ، طلای آب شده زمین بازی را عوض کرده و بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود. معامله گران تغییر وضعیت طلای آب شده را سیگنال  توقف مسیر کاهشی به بازار می دانند.

روز قبل ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که اگر ایران خواستار لغو تحریم هاست که فراتر از برجام است، باید به مسائل فرابرجام که نگرانی آمریکا است رسیدگی کند. گفته می شود رژیم صهیونسیتی در هفته های گذشته کارزاری را در آمریکا برای جلوگیری از خروج سپاه از لیست FTO ایجاد کرده است که موجب بروز اختلاف نظر میان مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا گردیده است. افزایش ابهامات درباره آینده توافق، باعث جا به جایی کانال نوسانی دلار به محدوده بالاتر شده است.

قیمت دلار هرات نسبت به روز گذشته با دو پله افزایش وارد محدوده ۲۶۷۵۰ تومانی شد. معامله گران روز قبل می گفتند در صورتی که دلار هرات تا ابتدای کانال ۲۶ هزار تومانی عقب نشینی کند می تواند بقیه بازار ا با خود به پایین بکشد.

درهم در معاملات امروز با ۲۵ تومان افزایش نسبت به معاملات پشت خطی در روز قبل، در قیمت ۷۵۴۵ تومان به فروش می‌رسد. مقایسه نرخ برابری درهم به دلار بازار آزاد نشان می دهد که معامله گران درهم محدوده ۲۷۷۰۰  تومانی دلار، را قیمت منصفانه برای خرید و فروش امروز درهم می دانند.

سکه در معاملات امروز تا محدوده ۱۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان کاهش یافت که به گفته تحلیلگران اگر در زیر محدوده ۱۳ میلیونی تثبیت شود می تواند معادلات معامله گران را تغییر دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.