کاهش خروج پول حقیقی از بازار سهام

روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه چهارمین روز متوالی ورود پول حقیقی به بورس تهران بود، اما پس از آن در دو روز پایانی هفته سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. 

کاهش خروج پول

مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در 19 روز کاری فروردین ماه 439 میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 23 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی در اسفند ماه کاهش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد. 

بیشترین رقم خروج پول حقیقی ماه به روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه برمی‌گردد که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام هزار و ۱۰ میلیارد تومان بود.بیشترین رقم ورود پول حقیقی نیز در روز یکشنبه ۱۴ فروردین رقم خورد که ارزش آن بالغ بر ۵۳۲ میلیارد تومان بود. 

تداوم خروج سرمایه حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت

در ۱۹ روز معاملاتی فروردین ماه در ۱۳ روز شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. در مجموع این ۱۹ روز، هزار و ۷ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس خارج شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه ۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شده است که نسبت به اسفند ماه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

ورود پول به بورس در هفته آخر 

در آخرین هفته کاری فروردین ماه روند خروج سرمایه حقیقی از بورس متوقف شد و در ۳ روز ابتدایی هفته اخیر خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود. در مجموع کل هفته ۲۸۸ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار سهام وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۵۷ میلیارد تومان بود.  

بورس

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.