نوسان محدود قیمت آلت کوین‌ها/نگرانی تحلیلگران بازار رمز ارزها

بیت کوین امروز با رشد نیم درصدی، در حدود قیمت ۳۹۷۰۰ دلار معامله می شود. اتریوم هم کمی پایین تر از ۳۰۰۰ دلار در حال معامله شدن است.

نگرانی تحلیلگران بازار رمز ارزها

در شبانه روز گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار بیت کوین معامله شده که این رقم کمی در مقایسه با متوسط ماهانه معاملات این ارز است. ارزش بازار آن هم عدد ۷۵۶ میلیارد دلار را نشان می دهد.

گرچه بیت کوین امروز نوسان زیادی نداشته اما چیزی که تحلیلگران تکنیکال در نمودارها می بینند، باعث نگرانی آن ها از آینده قیمت شده است. سایت کوین دسک که از مراجع تحلیلی بازار رمز ارزها محسوب می شود در تحلیل جدیدی که منتشر کرده، نوشته احتمال نزول قیمت تا حدود ۳۷۵۰۰ دلار وجود دارد و البته اگر روند صعودی شود، مقاومت اصلی در قیمت ۴۶۰۰۰ دلار است.

اما نکته قابل توجه در تحلیل کوین دسک این است که نوسانات منفی روز پنجشنبه باعث شده چشم انداز صعودی هفته گذشته اعتبارش را از دست بدهد. ضمن اینکه افزایش حجم موقعیت های فروش نسبت به سفارشات خرید طی چند روز گذشته، کاهش تمایل سرمایه گذاران به خرید را نشان می دهد و چنانچه قیمت در حرکت به سمت پایین، تراز ۳۵۶۹۳ دلار که میانگین متحرک هفتگی ۱۰۰ کندلی است را به پایین بشکند، می تواند منجر به سقوط تا ناحیه حمایتی ۲۷ الی ۳۰ هزار دلار شود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «پیش بینی نگران کننده از آینده قیمت بیت کوین/معامله گران محتاط شدند» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.