روز پرنوسان آلت کوین ها

ریزش قیمت بیت‌کوین و اتریوم /کاهش علاقه به ارزهای دیجیتال

کدخبر: ۴۹۱۰۱۲
اقتصادنیوز: شواهد نشان می دهد نگرانی فعالان بازار ارزهای دیجیتال از آینده قیمت ها چندان بی دلیل نیست و افت قیمت بیت کوین به کانال 38000 دلار هم دوباره باعث ایجاد ترس در این بازار شده است.
ریزش قیمت بیت‌کوین و اتریوم /کاهش علاقه به ارزهای دیجیتال

به گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین نسبت به روز گذشته با افت قیمت حدود سه درصدی، در حوالی نرخ 38500 دلار معامله می شود. بزرگ ترین ارز بازار ارزهای دیجیتال با این افت به ارزش بازار 733 میلیارد دلار رسیده و این در شرایطی است که برخلاف اکثر مواقع، این بار حتی با وجود افت قیمت هم خریداران زیادی به وسط بازار نیامده اند و ارزش معاملات بیت کوین طی یک شبانه روز 25 میلیارد دلار بوده است.

تا مدتی پیش، هر زمان که بیت کوین با افت قیمت 3-4 درصدی مواجه می شد، ارزش معاملات به شدت افزایش پیدا می کرد اما این بار افت قیمت 3 درصدی هم نتوانسته قیمت را برای خریداران جذاب کند.

کاهش علاقه مردم به بیت کوین

خبر بدی که اخیرا درمورد ارزهای دیجیتال منتشر شده، کاهش علاقه مردم به بیت کوین است. آمار ارائه شده توسط گوگل ترندز نشان می دهد با فاصله گرفتن بیت کوین از سطوح تاریخی، امسال علاقه مردم به این ارز کاهش پیدا کرده و میزان جستجوها برای این ارز دیجیتال به سطوح اواسط سال 2020 رسیده است.

شاخص جستجوی گوگل برای بیت کوین در هفته گذشته به عدد 17 رسیده بود و این در حالی است که این رقم در اردیبهشت و خرداد سال گذشته به 76 هم رسیده بود.

لارک دیویس از تحلیلگران مطرح بازار ارزهای دیجیتال هم با اشاره به کاهش علاقه عمومی به رمز ارزها، در توییتر خود نوشته تا زمانی که علاقه عمومی به رمز ارزها، بیت کوین و اتریوم زیاد نشود نمی توان انتظار قیمت های بالا را داشت.

افت 4 درصدی اتریوم

اتریوم هم امروز منفی است؛ منفی تر از بیت کوین.

اتریوم در معاملات امروز با کاهش 4 درصدی مواجه شده و هم اکنون در حدود قیمت 2820 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی اتریوم در حال حاضر عدد منفی 3 درصد را نمایش می دهد.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته حدود 15 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 340 میلیارد دلار است.

بیت کوین و اتریوم

روز پرنوسان آلت کوین ها

امروز از آن روزهای پرنوسان آلت کوین ها است. در فهرست 50 ارز برتر بازار، به جز ApeCoin که رشد 4 درصدی داشته و UNUS SED LEO که حدودا نیم درصد بالا رفته، مابقی ارزها با کاهش قیمت مواجه شده اند.

اکسی اینفینیتی و نیر پروتکل با سقوط 10 درصدی، منفی ترین نمادها هستند. تتا نتورک و Aave هم با افت 9 درصدی مواجه شده اند و تعداد زیادی از نمادها بیش از 6 درصد افت کرده اند.

ارزش بازار به 1.77 تریلیون دلار رسید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با کاهش 3.7 درصدی به 1.77 تریلیون دلار رسیده است. این در حالی است که مدتی پیش، ارزش بازار به 2 تریلیون دلار هم رسیده بود.

امروز ارزش معاملات رشد خوبی داشته و با افزایش 50 درصدی، به عدد 76 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای 11 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 64 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید