تشدید تحریم های روسیه محور گفت و گوی وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه

به گزارش المیادین، وزرای خارجه فرانسه و ایتالیا در مورد تحریم های بیشتر علیه روسیه به ویژه در بخش انرژی گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه با لوئیجی دی مایو همتای ایتالیایی خود تلفنی صحبت و در جریان آن درباره افزایش فشار بر مسکو گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه خاطرنشان کرد که دو وزیر عمدتاً بر تحریم بخش انرژی روسیه تمرکز کردند و وضعیت لیبی و مالی از دیگر موضوعات مورد بحث میان مقامات ایتالیا و فرانسه بود.

گفت و گوی میان وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه در حالی انجام شد که کاخ سفید چهارشنبه شب اعلام کرد ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا به آمریکا سفر خواهد کرد تا طرفین درباره جنگ اوکراین و امنیت انرژی اروپا با یکدیگر مذاکره کنند.

کاخ سفید با بیان اینکه این دیدار بر روابط عمیق دوستانه و همکاری قوی بین آمریکا و ایتالیا تاکید خواهد کرد، افزود: رهبران  دو کشور در مورد هماهنگی کنونی خود با متحدان و شرکا در ارتباط با اقدامات حمایتی از مردم اوکراین و تحمیل هزینه های اقتصادی به روسیه به دلیل تهاجم بدون دلیل آن به اوکراین گفتگو خواهند کرد.

بایدن و دراگی همچنین در مورد مسائل امنیت منطقه ای و جهانی و آمادگی برای نشست های گروه ۷ و ناتو در ماه ژوئن تبادل نظر خواهند کرد.

جنگ در اوکراین با گذشت بیش از دو ماه و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.