حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با شیخ احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت، در مورد مناسبات دوجانبه، مساله فلسطین، تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان  در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به همتای کویتی، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری کمیته مشترک کنسولی و نشست مشترک گاردهای ساحلی دو کشور، نسبت به برگزاری کمیسیون عالی مشترک دو کشور در آینده نزدیک ابراز امیدواری نمود. 

امیرعبداللهیان با اشاره به هتک حرمت مسجدالاقصی و قدس شریف توسط دژخیمان رژیم صهیونیستی و  برگزاری روز جهانی قدس بر لزوم وحدت جهان اسلام در مقابل جنایات این رژیم و دفاع از حرمت مسجدالاقصی تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این خصوص از مواضع دولت ومردم کویت در محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب قدس و حمایت از مردم فلسطین  تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان در مورد یمن از  استمرار آتش بس در این کشور استقبال نمود و ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت محاصره انسانی یمن بکلی خاتمه یافته و گفتگوهای یمنی - یمنی برگزار گردد. 

شیخ احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر، به روابط همسایگی دوستانه، دیرینه و مردمی بین دو کشور اشاره کرد و بر اهمیت توسعه هر چه بیشتر روابط در ابعاد مختلف سیاسی،  اقتصادی و مردمی تاکید نمود. 

وی همچنین با اشاره به هتک حرمت مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمین از سوی اشغالگران تاکید کرد، قدس خط قرمز جهان اسلام است و کشورهای اسلامی می بایست با تقویت موضع مشترک، به مقابله با جنایات رژیم اشغالگر بپردازند.

 وزیر امور خارجه کویت با تشکر از مواضع سازنده جمهوری اسلامی در کمک به برقراری آتش بس در یمن، نسبت به استمرار آتش بس دائمی در یمن ابراز امیدواری نمود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.