سرلشکر صفوی: نفس‌های رژیم صهیونیستی به آخر نزدیک شده است

سرلشکر سید یحیی صفوی در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: حضور مردم ایران و آزادیخواهان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس پس از دو سال کرونایی، پیام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و روحیه دادن و قدرت افزودن برای مقاومت اسلامی در برابر رژیم ظالم و کودک کش و جنایتکار صهیونیستی را منعکس می‌کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در جهان و رخدادهای امنیتی درون سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: روز قدس امسال می‌تواند با توجه به شاخص‌ها و رخدادهای جهانی و منطقه‌ای از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و آثار حماسه حضور مردم روزه‌دار در اراک و سراسر ایران در رسانه‌های ملی و جهانی، نویدبخش ادامه جهاد و مقاومت مردمی فلسطینیان و مسلمانان جهان برای سرعت دادن به پایان به عمر رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف و فلسطین اشغالی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: در شرایطی که صهیونیست‌ها مدعی بودند در هفتاد و چهارمین سالگرد تأسیس این رژیم با وجود آشکار شدن روابط شان با برخی از کشورهای عربی، امنیت و ثبات بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند، روند تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و گسترش مبارزات مسلحانه از نوار غزه و کرانه باختری به شهر قدس و سرزمین‌های اشغالی ١٩٤٨ میلادی، و از همه مهمتر مردمی شدن جهاد مسلحانه که برای دستگاه‌های امنیتی رژیم غیر قابل تصور بود، حکایت از این دارد که نفس‌های رژیم صهیونیستی به آخر نزدیک شده است.

صفوی در تشریح استدلال‌های نفس‌های آخر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و امریکایی‌ها بر این باور بودند که با عادی سازی روابط با برخی از رژیم‌های عربی ضعیف منطقه می‌توانند عمر ننگین خود را طولانی‌تر کنند و حتی با حضورشان در اطراف مرزهای ایران و در کشورهای همسایه ایران، برای ما تولید تهدید کنند.

وی افزود: اما افزایش عملیات‌های استشهادی اخیر آن هم در قلب سرزمین‌های اشغالی و کشته و زخمی شدن ده‌ها صهیونیست در ماه‌های اخیر نشان داد که ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی ناتوان‌تر از گذشته شده و ترس و لرزه و وحشت را بین اشغالگران فلسطین افزایش داده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه تردد اسراییلی‌ها در خیابان‌های تل اویو کاهش و سیر مهاجرت معکوس از رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از روند قدرت گیری مقاومت مسلحانه و گسترش آن به کرانه باختری و توان موشکی حماس و عملیات گروه جهاد اسلامی و حمایت حزب الله از گروه‌های جهادی فلسطین، هیچ گزینه نجات بخشی در اختیار ندارد.

به گفته صفوی، بحران اقتصادی در اروپا و امریکا و جنگ اخیر فدراسیون روسیه با اوکراین از میزان حمایت مالی از رژیم صهیونیستی کاسته است.

وی با اشاره به ناتوانی آمریکا در حمایت از هم‌پیمانان خود ابراز داشت: رفتار آمریکا در بی تحرکی ناتوانی در قبال هدف قرارگرفتن عربستان سعودی توسط نیروهای یمنی طی ماه‌های اخیر و جنگ اوکراین، این باور را در صهیونیست‌ها تقویت کرده است که امریکا به خاطر افول قدرت و ناتوانی‌های همه جانبه و تعارض منافع با متحدانش ناتوان از کمک به اسراییل است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با تأکید بر قدرت افزایی گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی بیان کرد: مردم مظلوم و نسل‌های جدید جوانان فلسطینی با شجاعت و انگیزه‌ای باورنکردنی، در مقابل سرکوب و اقدامات وحشیانه اسراییلی‌ها با روش‌های مبارزاتی جدید به موازات توانمندتر شدن ادوات دفاعی و هجومی، به نوعی تا مرز بازدارندگی رسیده‌اند و این برای رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آن غیر قابل پیش بینی بود.

به گفته صفوی، جبهه مقاومت حامی فلسطینی‌ها از لبنان تا عراق و یمن و سایر بلاد اسلامی نه تنها با همدلی از توانمندی‌های ابزاری مجاهدین فلسطینی حمایت می‌کنند بلکه با سازماندهی تشکیلاتی، ارتقای انگیزه‌های جهادی و مبارزاتی ضد اشغالگری که نتیجه تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید محمد حجازی و سایر شهدای مقاومت است، شبکه قدرت پاسخ هماهنگ منطقه‌ای به تجاوزات رژیم را شکل داده‌اند و این بزرگترین چالش جدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وی با اشاره به شکست‌های پی در پی اسرائیل در سال‌های گذشته یادآور شد: جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ ۲۲ روز غزه و عملیات اخیر شمشیر قدس که ١١ روز طول کشید و بیش از ۴ هزار موشک به سمت صهیونیست‌های اشغالگر شلیک شد و برای اولین بار شهرهای مراکز صهیونیستی را مورد هدف قرار داد یک غافلگیری راهبردی برای صهیونیست‌ها بود که در محاسباتشان بی گدار به آب نزنند.

به گفته دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، در پی شکست‌های اخیر، مقامات صهیونیستی به ارتش خود دستور داده‌اند از هرگونه اقدام نظامی در غزه احتیاط و به سیاست تحریمی اکتفا کنند.

صفوی به نظرسنجی‌هایی اخیر رسانه‌های اسرائیلی عنوان کرد: ۵۹ درصد صهیونیست‌ها به دنبال بازگشت و مهاجرت معکوس از اسرائیل به اروپا و آمریکا هستند و رژیم صهیونیستی که نوید امنیت به یهودی‌های مهاجر از آمریکا و اروپا و آفریقا داده بود این چنین دچار ناامنی ذهنی و عملی در داخل سرزمین‌های اشغالی شده است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی برغم دولت سازی ناکام، ولی هرگز نتوانسته ملت سازی کند و چندین میلیون نفر که از آفریقا و اروپا و آمریکا به امیدهایی به این سرزمین آورده شده‌اند هم اکنون دچار تضاد و تناقص فرهنگی و نابرابری اقتصادی و هویتی و حتی رفتاری با یکدیگر هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره سخنان چهارشنبه مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان گفت: نگرانی امروز صهیونیست‌ها از افول و تضعیف قدرت آمریکا و قرارگرفتن جهان در آستانه یک نظم جدید بین\‌المللی که دو روز قبل مقام معظم رهبری در دیدار صمیمانه با دانشجویان مطرح فرمودند یک چالش بزرگ برای صهیونیست هاست و این یک واقعیت و حقیقت است که نظم تک قطبی و یا هژمون قدرت آمریکا با شکست مواجه شده و امریکایی‌ها با چالش بزرگی روبه رو هستند.

صفوی با اشاره به چالش‌های ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: چالش از درون آمریکا، مصداقش رقابت‌های انتخاباتی دو سال پیش ترامپ و بایدن بود، امریکا در سیاست خارجی اش در مواجهه با جنگ روسیه با اوکراین که منفعل عمل کرده و خودش و ٣٠ کشور ناتو نتوانستند آنچنان عکس العمل امنیتی و نظامی نشان دهند.

وی در تشویح چالش اقتصادی آمریکا تصریح کرد: چالش اقتصادی امریکا با چین است و اینکه به احتمال زیاد تا چند سال آینده قدرت اقتصادی چین و قدرت آسیایی در مقابل قدرت آمریکا و متحدانش شکل خواهد گرفت.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با اشاره به چالش فرهنگی و تمدنی ایالات ماحده آمریکا با قدرت جهان اسلام تصریح کرد: قدرت گیری جهان اسلام و ملت‌های اسلامی و جبهه مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی ایران که یک قدرت فرهنگی و تمدنی و یک قدرتی برای همگرایی ملت‌های اسلامی است. این قطب قدرت از اقیانوس اطلس و شمال آفریقا یعنی مصر و الجزایر تا غرب آسیا و تا اقیانوس آرام یعنی اندونزی و مالزی در قرن حاضر شکل خواهد گرفت.

صفوی با تأکید بر اینکه قدرت جهان اسلام در نظم جدید جهانی شکل خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: وجود یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان با وجود ٧٥ درصد ذخایر خام و ٥٧ درصد ذخایر گاز جهان که در اختیار کشورها و ملت‌های اسلامی است و با توجه به سایر مؤلفه‌های قدرت ساز می‌تواند قدرت جهان اسلام را در نظم جدید جهانی در کنار سایر قدرت‌های آسیایی و اوراسیایی مثل چین، هند و روسیه بروز و ظهور دهد.

وی با بیان اینکه در نظم جدید جهانی قدرت آمریکا رو به افول است، ابراز داشت: این نظم بین‌المللی، روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت و تغییر است، ابراز داشت: شکل‌گیری قدرت جهان اسلام و فرهنگ و تمدن نوین اسلامی در نظم جدید حهانی حتمی است.

صفوی با تأکید بر اینکه همگرایی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف رو به افزایش است، عنوان  کرد: قطب قدرت جهان اسلام در کنار شکل گیری قدرت آسیایی مرکب از قدرت چین، روسیه و هند در مقابل قدرت غرب استعمارگر و سلطه طلب، چالش بزرگ امریکایی‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: سنت و وعده‌های قرآنی و الهی و مؤلفه‌های فرهنگی، اقتصادی و جمعیتی و راهبردی توانمندساز یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان در حمایت از مبارزات جهادی مردم فلسطین، نوید بخش آزادی قدس شریف قبله اول مسلمین و آزادی سرزمین فلسطین خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.