هشدار سطح نارنجی در این استان صادر شد

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی هشدار سطح نارنجی برای خراسان جنوبی صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان‌کرد: وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی از مخاطرات این شرایط جوی در روز شنبه است و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک، رگبار باران و رعد و برق، در مناطق مستعد و مرتفع احتمال بارش تگرگ، خطر برخورد صاعقه و برق‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

خندان گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به شدت بارش‌های رگباری یکشنبه تا دوشنبه، وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها خسارت ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر ناپایداری جوی تا اواسط هفته آینده سراسر استان خراسان جنوبی خواهد بود، اظهار کرد: طبق هشدار نارنجی هواشناسی، احتمال خسارت گسترده زیاد است و در این راستا مراقبت‌های ضروری نیاز است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با تشدید فعالیت این سامانه در روزهای آتی اختلال در تردد جاده‌ای بر اثر کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها، وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی (یکشنبه تا دوشنبه)، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و خطر برخورد صاعقه، احتمال خسارت به باغات، مزارع و قنوات، خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها، جدا شدن سقف‌های موقت، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های جوان، سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب دیدن انواع تیر و دکل قابل پیش‌بینی است.

وی گفت: بر این اساس پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی، خودداری از قرار گرفتن افراد گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان در فضای باز، صعود به ارتفاعات، اسکان و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اطمینان از استحکام سازه‌ها، پاکسازی جوی‌ها، آبراهه‌ها و کانال‌های عبور آب توصیه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.