سید حسن نصرالله: هرگونه حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ مستقیم و سریع مواجه خواهد شد

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، به ده‌ها هزار نفری که امروز در مسجد الاقصی گرد هم آمدند، سلام و درود فرستاد.

دبیرکل حزب الله گفت: جانفشانی‌های ملت فسلطین باید وجدان انسان‌ها و مسلمانان و همه آزادگان در این جهان را تکان بدهد.

وی افزود: آمریکا ، غرب و صهیونیست‌ها و تمام کسانی که با آنها همکاری کردند بر ترسیم وجود رژیم غاصب و دادن کلید منطقه به دستشان تلاش کردند.

نصرالله افزود: آمریکا و غرب و صهیونیست‌ها و متحدان آنها برای تثبیت این رژیم و تبدیل آن به کلید منطقه تلاش کردند.

وی روز قدس را تأکیدی بر حقانیت مسأله فلسطین و مشروعیت آن و مظلومیت مردم این سرزمین دانست و گفت: امام خمینی به دلیل توجه به این نکته که قدس چگونه به مرکز توجه و اقدام و امید امت اسلامی تبدیل شود، روز قدس را اعلام کرد.

وی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در روز جهانی قدس گفت: سخنان آیت الله خامنه‌ای تاکیدی بر پایبندی جدی و قطعی بر حمایت از فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سیاسی مقاومت جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر ایران همین امروز به آمریکا بگوید که از مسیر سازش استقبال می‌کند، آیا باز هم این محاصره و این توطئه‌ها ادامه می‌یابد؟ طبعا نه.

بیرکل حزب الله افزود: مساله فلسطین بخشی از دین و ایمان و کرامت ماست ما امتی هستیم که نمی توانیم از ایمان و عقیده و احترام به مساله فلسطین دست برداریم.

نصرالله با بیان اینکه مسیر ناامیدی در فلسطین شکست خورده است، تصریح کرد: اکنون امید ملت فلسطین نسبت به آزادسازی بیشتر شده است و زمان فراموشی و ناامیدی به سر آمده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه شکست‌های پی در پی اعراب و حقارت رسمی عربی و روند سازش همگی در راستای هدف نا امیدسازی است، تأکید کرد: آن‌ها از سال ۱۹۴۸ به دنبال این هستند تا امت اسلامی احساس یأس کرده و از بازگردانی قدس نا امید شود و در تمامی این مدت جنایات صهیونیست‌ها متوقف نشده است.

وی افزود: فرآیند عملیات جهادی در داخل اراضی ۱۹۴۸ و کرانه باختری و به ویژه عملیات‌های انفرادی، لرزش شدیدی در رژیم به وجود آورده است.

نصرالله تصریح کرد: عملیات‌های استشهادی انفرادی، میزان امنیت ضعیف و شکنندگی رژیم و ناتوانی نهادهای امنیتی اسرائیل از شناسایی مجاهدین را به تصویر کشید.

سید حسن نصرالله در ادامه مسیر جهاد نظامی را تنها راه دانست و گفت که این مسیر ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد و این‌گونه نیست که همواره چیره باشد و ما تاکنون شکست‌های پیاپی زیادی به این رژیم تحمیل کرده‌ایم.

وی گفت که مهم‌ترین دستاورد عملیات‌های انفرادی، این است که بر خلاف دیدگاه صهیونیست‌ها ثابت شد که امنیت و اشغالگری کنار یکدیگر جمع نمی‌شوند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که شکست آمریکا در افغانستان و همچنین جنگ روسیه و اوکراین موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

وی ادامه داد: اطلاع‌ دارم که ایران به کشورهای سازشگر پیام داده است که هرگونه تجاوزی به ایران از سوی این کشورها با پاسخ علیه خودشان مواجه خواهد شد و این پیام به اسرائیل نیز رسیده است. ایران در هدف قرار دادن مستقیم اسرائیل دست پیش را خواهد گرفت و مقدمات و زمینه‌های این کار نیز بسیار است.

رهبر مقاومت لبنان در ادامه خبر از برگزاری یک مانور خاموش از سوی نیروهای مقاومت حزب‌الله در لبنان طی هفته‌های گذشته داد و گفت که هرگونه حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ مستقیم و سریع مواجه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.