افشای برنامه روسیه برای حمله به تاسیسات برق اوکراین

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد روسیه در تلاش است تا توانایی ارتش اوکراین برای تامین مجدد انبارها و تقویت خود را مختل کند.

این مقام ارشد دفاعی آمریکا که نامش بیان نشده است، روز جمعه به وقت محلی مدعی شد نمونه ای از تلاش روسیه برای حمله به تاسیسات برق در اوکراین این است که می تواند مانع از حرکت قطارهای اوکراینی شود.

این مقام پنتاگون به خبرنگاران گفت که واشنگتن همچنین بر این باور است اگرچه در روزهای اخیر حملاتی به مناطق مسکونی در اوکراین گزارش شده اما هدف اصلی آنها تأسیسات تولید تجهیزات نظامی در اوکراین بوده است.

به گفته این مقام پنتاگون، حملات روسیه در اودسا احتمالا برای زمین گیر کردن نیروهای اوکراینی در آنجا و جلوگیری از تقویت مواضع دفاعی آنها در منطقه دونباس است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

پنتاگون: روسیه در پی جلوگیری از تقویت نیروهای اوکراینی است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.