عبدالملکی: افزایش حقوق بازنشستگان به زودی تصویب می‌شود/ امسال فقر را حذف می‌کنیم

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از  خبرآنلاین، حجت الله عبدالملکی  در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان تشکل‌های عالی کارگری، کارفرمایی، بسیج کارگری استان‌های کشور و مدیران کل اجرایی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می کنیم که از اردیبهشت ماه میزان افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.

وی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب و به هیات دولت ارسال شده که به زودی در دستور کار قرار می گیرد تا تصویب شود

عبدالملکی با اشاره به تنظیم آیین‌نامه‌های مختلف تبصره بودجه ۱۴۰۱، گفت: به موضوع یارانه‌ها یکپارچه ورود می‌کنیم؛ مبلغ یارانه‌ای که در قانون بودجه دیده شده، نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت بر روی موضوع یارانه کار می‌کند و روز گذشته در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور در خصوص یارانه‌ها صحبت کردیم که در حال تصمیم گیری است.

وی ادامه داد: مساله یارانه‌ها بر روی مسائل رفاهی مردم اثر جدی می‌گذارد و تلاش خواهیم کرد تا به نحوی تنظیم شود که حداکثر کاهش در فاصله طبقاتی را داشته باشیم.

عبدالملکی با بیان اینکه امسال فقر را با توجه به تعاریف بهداشتی و بانک جهانی از کشورمان حذف می‌کنیم، تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه‌ها پیشنهادی به دولت ارائه کرده است که اکنون در مورد آن بحث شده و سخنگوی دولت آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دهک‌ها در یارانه نسبی هستند، جمعیت کشور به ۱۰ دهک، هشت و نیم میلیون نفری در سطوح درآمدی مختلف، تقسیم بندی می‌شود و نسبت به نوع پرداخت‌ها به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

وزیر، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز از نمونه قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته‌جمعی کار دریایی رونمایی شد، گفت: این نوع جدیدی از قرارداد است که برای کار دریانوردان در خط مقدم اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است.

وی ابراز داشت: در این قرارداد جدید، بر اساس معاهدات بین‌المللی جوانب مختلفی که به بهبود عملکرد دریانوردان کمک می‌کند، در نظر گرفته شده است و امتیازهای ویژه برای جریان‌های کارگری دریایی اختصاص می‌یابد.

عبدالملکی از تشکیل کمیته امنیت شغلی کارگران خبر داد و عنوان کرد: این کمیته با ریاست معاون روابط کار وزارت کار تشکیل شده تا دیگر شاهد قراردادهای سفید امضا نباشیم.

وی بیان داشت: ۲ماه فرصت دادیم که با مشارکت کارگران و کارفرمایان مباحث مطرح شود که اگر نیاز به قانون باشد، در قالب لایحه به مجلس ارسال شود و یا در هیات وزیران به تصویب برسد.

به گفته وزیر کار، آمارهای دقیقی از قراردادهای سفید امضا وجود ندارد، اما این قراردادها غیرقانونی و غیررسمی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.