دیدار امیرعبداللهیان با معاون وزیر خارجه نروژ

امیرعبداللهیان در دیدار معاون وزارت خارجه نروژ، مشارکت ایرانیان مقیم نروژ در صحنه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور را سرمایه‌ای ارزشمند برای تحکیم و توسعه مناسبات دو کشور قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، سابقه یکصد و پانزده ساله روابط سیاسی میان ایران و نروژ را پشتوانه مهم روابط دو کشور دانست و گسترش مناسبات سیاسی، تجاری و پارلمانی فی‌مابین را حائز اهمیت دانست.

امیرعبداللهیان مشارکت ایرانیان مقیم نروژ در صحنه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور را سرمایه‌ای ارزشمند برای تحکیم روابط ملت‌ها و توسعه مناسبات دو کشور قلمداد کرد.

طرفین نشست مشورت‌های سیاسی دو کشور در سطح معاونان وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور را فرصت مناسبی برای ارتقاء درک متقابل و تعاملات دو کشور دانستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اوکراین و منطقه، شامل امنیت و ثبات در خلیج فارس و افغانستان، یمن و اوکراین را تشریح کرد.

معاون وزیر خارجه نروژ، توسعه تماسهای دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران را یکی اولویت‌های مهم سیاست خارجی نروژ در منطقه دانست.

معاون وزیر خارجه نروژ در این دیدار، دعوت وزیر خارجه کشورش از همتای ایرانی برای دیدار دوجانبه و شرکت در نشست مجمع گفتگوهای اسلو را تجدید کرد.

وزیر خارجه کشورمان نیز متقابلاً از همتای نروژی برای سفر به تهران دعوت کرد.

طرف نروژی نیز مواضع کشورش در استقبال از توسعه مناسبات تهران و اسلو، تحولات اوکراین و افغانستان را تبیین کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.