سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌ها به ایران+جزئیات

گزارشگر ویژه سازمان ملل در "امور تحریم‌های قهری و یک‌جانبه" به ایران سفر می‌کند تا تاثیر تحریم‌ها را بر حقوق بشر و حقوق شهروندی در ایران بررسی کند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل به تازگی با انتشار بیانیه‌ای که روی وب سایت این نهاد بین‌المللی قرار گرفته، اعلام کرده است که آلینا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های قهری و یک‌جانبه قرار است طی روزهای آتی به ایران سفر کند.

در این بیانیه درباره جزئیات سفر خانم دوهان آمده است که وی برای جمع‌آوری اطلاعات دست اول درباره میزان و چگونگی تاثیر اعمال و اجرای تحریم‌های یک‌جانبه در برخورداری از حقوق بشر ‌در ایران این سفر را انجام‌ خواهد داد.

همچنین ‌در این بیانیه عنوان شده است که این گزارشگر ویژه سازمان ملل در جریان سفر خود با تعدادی از مقامات ایرانی ملاقات خواهد کرد و دیدارهایی خصوصی نیز با نمایندگی‌های سازمان ملل، سایر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، موسسات مالی بین‌المللی، نهادهای حقوق بشر و نمایندگان جامعه دیپلماتیک حاضر در ایران خواهد داشت.

در ادامه بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل آمده است که آلینا دوهان در سفر خود به ایران با نهادهای غیر دولتی اقتصادی، به‌ویژه آنهایی که فعالیت‌های تجاری‌شان تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار گرفته، دیدار خواهد کرد.

بنابر این گزارش، خانم آلینا دوهان قرار است جمع‌بندی تحقیقات و نتایج سفر خود را به ایران، در قالب یک‌ گزارش به پنجاه‌ویکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که در سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، ارائه دهد.

سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های قهری و یک‌جانبه قرار است در روزهای ۷ الی ۱۸ ماه مه ( ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت)انجام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.