روز شیرین بورس برای قندی‌ها/گروه‌های سبز بازار سهام

در معاملات روز یکشنبه، یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۱۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۵۰ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۴ هزار و ۲۴۶ واحدی در سطح ۴۱۹ هزار و ۳۵۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۵ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۹۴۰ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۲۸۹ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۰۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «شبریز»، «وتجارت» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فملی»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «غصینو» و «وملل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «سمگا» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، آریا و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در معاملات یکشنبه، قیمت سهام تمامی نمادهای گروه «قند و شکر» افزایش یافت و سبزترین گروه بازار بود. پس از گروه قند و شکر، گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» سبزترین گروه‌ بازار بود. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «روز شیرین بورس برای قندی‌ها /آسیاتک در صدر جدول ایستاد» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.