بیمه رایگان برای بیش از 5 میلیون نفر/ چه کسانی بیمه می‌شوند؟
به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رضایی معاون سازمان بیمه سلامت، گفت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معرفی شده وزارت رفاه تحت پوشش بیمه رایگان قرار خواهند گرفت و نتیجه آن با پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

بر اساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ وزارت رفاه افراد فاقد بیمه سه دهک پایین درآمدی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار داده است.

افراد متقاضی استفاده از یارانه دولت برای حق سرانه بیمه از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، استعلام می‌شوند و بر این اساس بیمه رایگان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

همه‌ شهروندان فاقد بیمه پایه، برای برقراری پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی این سازمان به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد، برای بیمه کردن خود و خانواده هایشان اقدام کنند.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده بود با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، ظرف دو هفته بعد از ابلاغ این قانون، شماره ملی افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد که بنا بر اعلام سازمان بیمه سلامت اطلاعات در تاریخ ۱۰ اردیبهشت در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته اند.

سازمان بیمه سلامت مکلف است ظرف مدت یک هفته این اشخاص را بدون نیاز به ثبت نام و حضور آن‌ها تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.

این سازمان مکلف است سایر افراد متقاضی را در صورت تایید بر اساس آزمون وسع (با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان) تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.

برای ۶ تا ۸ میلیون نفری که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است تا افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.