اظهارات جدید امیرعبداللهیان در باره مذاکرات برجام

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه یمنی «المسیره» بر حمایت دائم ایران از فلسطین تأکید کرد.

بنابر این گزارش، وزیر امور خارجه ایران در این خصوص اظهار داشت: «جمهوری اسلامی به منظور تشکیل کشوری یکپارچه در تمام خاک تاریخی فلسطین به پایتختی قدس حامی این کشور باقی خواهد ماند. نماز خواندن در قدس وعده‌ای الهی است و خون‌های شهدای مقاومت و ملت فلسطین برای تحقق این وعده الهی نثار شده است.»

حسین امیرعبداللهیان در ادامه با تأکید بر اینکه «ما مطمئنیم که به زودی در قدس نماز خواهیم خواند.»، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «مذاکرات وین متوقف نشده، بلکه در روندی دیگر به منظور رفع تحریم‌های یک‌جانبه تحمیلی علیه ما و از طریق تبادل پیام‌های مکتوب با آمریکایی‌ها به‌واسطه نماینده اتحادیه اروپا ادامه دارد.»

امیرعبداللهیان همچنین اضافه کرد: «هدف ما از این گفت‌وگوها دستیابی به یک توافق قوی و دائم است. ما از طرف آمریکایی خواستیم که واقع‌نگر باشد. رفع تحریم‌ها در تمامی حوزه‌ها و گرفتن ضمانت اقتصادی جزء مهم‌ترین نکاتی است که در دستور کار مذاکراتی ما قرار دارد.»

وی در پایان بیان کرد: «من فکر می‌کنم که طرف آمریکایی به خوبی خطوط قرمز ایران را درک کرده است. ما به گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم. به محض رسیدن به نقطه توافق، نماینده ما در مذاکرات تغییرات نهایی را اعمال خواهد کرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.