اعتراض تند سفیر فلسطین به سکوت غرب در برابر حوادث مسجدالاقصی

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس به سکوت کشورهای غربی در برابر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی اعتراض و تصریح کرد که فلسطین به لطف حمایت گسترده مردم جهان آزاد خواهد شد.

«حسام زملط» با ایراد سخنانی در جمع معترضانی که مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند گفت: هنگامی که اسرائیلی‌ها مجروح می شوند مقامات انگلیس و غربی بلافاصله اعتراض کرده و فریاد محکومیت سر می‌دهند. البته که غیرنظامیان نباید مورد حمله قرار گیرند اما هنگامی که یک مادر فلسطینی در مقابل شش فرزندش توسط ارتش اسرائیل کشته می‌شود محکومیت مقامات کجاست؟

وی ادامه داد: چرا هنگامی که صدها سرباز اسرائیلی به مسجدالاقصی، سومین مسجد مقدس اسلام در ماه مبارک رمضان حمله می کنند، سکوت اختیار می‌کنند؟ محکومیت‌ها کجاست زمانی که شهرک نشینان اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی حمله می‌کنند؟

نظامیان رژیم اشغال‌گر قدس و شهرک‌نشینان صهیونیست در هفته‌های اخیر حملات و تعرض‌های خود را به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی آغاز کرده و در اثر این یورش ها ده‌ها فلسطینی مجروح و کشته‌ شده‌اند.

انگلیس تاکنون نسبت به این تحولات بیانیه‌ای رسمی صادر نکرده است. دو هفته پیش سخنگوی نخست وزیر انگلیس در یک واکنش انفعالی و بی‌رمق، به ابراز نگرانی بسنده و بر لزوم خویشتنداری طرف‌ها تاکید کرد. وی در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی در لندن گفت: ما نگران اوضاع در قدس هستیم و بر لزوم خویشتنداری به ویژه در ماه مبارک رمضان تاکید کردیم.

«حسام زملط» در جمع معترضان ضد اسرائیلی تصریح کرد که مردم فلسطین امیدی به حمایت‌های غرب ندارند اما به لطف پشتیبانی میلیون‌ها نفری که در سراسر جهان از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند به تلاش برای آزادی و برقراری عدالت ادامه می‌دهند. 

صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس در اعتراض به خشونت ها و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، مقابل سفارت اسرائیل در لندن تجمع و خشم خود را ابراز کردند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی خواستار پایان دادن به اشغالگری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین اشغالی شدند.

معترضان در این حرکت اعتراضی که از سوی گروه‌های طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، خواستار اعمال فشار دولت انگلیس برای توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی شدند.

شرکت کنندگان با حمل پرچم های فلسطین و شعارنوشته‌هایی که روی آن مقاومت و آزادی فلسطین را خواستار شده بود، فریاد می‌زدند «مرگ بر اسرائیل» و «از رود تا دریا، فلسطین آزاد باید گردد»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.