این برنامه بایدن شکست روسیه در جنگ اوکراین را رقم زد

رئیس جمهور آمریکا از قانونگذاران کنگره خواست تا بسته اضافی ۳۳ میلیارد دلاری را تصویب کنند و گفت: "از کنگره می‌خواهم که سریعاً در مورد این بودجه رای‌گیری کند."

وی گفت: موشک‌های جاولین که ما تولید می‌کنیم و به اوکراین فرستادیم زندگی مردم را تغییر داده است و تعداد بیشتری از این موشک‌ها و همچنین سایر سامانه‌های دفاعی به زودی به اوکراین می‌رسند. ما تجهیزات و سلاح هایی تولید کرده‌ایم که سال‌ها به دفاع از آزادی در اروپا کمک کرده است.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که حمایت‌های واشنگتن، به اوکراینی‌ها امکان ادامه جنگ را داد و این جنگ را به یک "شکست استراتژیک" برای روسیه تبدیل کرد.

وی تاکید کرد که سیاست کشورش حمایت از اوکراین برای شکست نیروهای روسیه بدون خطر ورود به جنگ جهانی سوم است.

بایدن خطاب به کارگران کارخانه لاکهید مارتین گفت: "این سلاح‌هایی که شما لمس کرده‌اید، در دست قهرمانان اوکراینی خواهد بود و در نتیجه جنگ تفاوت ایجاد می‌کند. این چیزی است که شما می‌توانید و باید هر روز به آن افتخار کنید. شما به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهید از خود دفاع کنند و صادقانه بگویم، در بسیاری از مواقع ارتش روسیه را به مایه خنده تبدیل می‌کند."

رئیس جمهور آمریکا افزود: "گرچه هزینه این جنگ کم نخواهد بود، اما تن دادن به دشمنی و تسلیم شدن هزینه بیشتری خواهد داشت."

بایدن گفت: "ما سلاح‌ها و تجهیزاتی را ساختیم که سال‌ها پیش به دفاع از حاکمیت و آزادی در اروپا کمک کرد و این امروز دوباره تکرار می‌شود."

رئیس جمهور آمریکا بحران اوکراین را "نقطه عطفی در تاریخ" توصیف کرد که هر ۶ تا ۸ نسل یک بار رخ می دهد.

وی گفت: "ما در یک نقطه عطف تاریخی هستیم. در واقع این اتفاق هر شش تا هشت نسل یک بار رخ می‌دهد. وقایع اوکراین "نبرد واقعی بین دموکراسی و اقتدارگرایی در عصر مدرن" است.

بایدن همچنین گفت: ارتش ما "قدرتمندترین" ارتش جهان باقی خواهد ماند و به توسعه توان نظامی خود برای مقابله با چین ادامه خواهیم داد.

بایدن: حمایت‌های آمریکا از اوکراین، جنگ را به "شکستی استراتژیک" برای روسیه بدل کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.