لاوروف خشم رئیس رژیم صهیونیستی را برانگیخت

به گزارش  شبکه آی ۲۴، رئیس رژیم صهیونیستی خواستار عذرخواهی وزیر خارجه روسیه به دلیل یهودی خواندن آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی شد.

در ادامه واکنش ها به اظهارات اخیر سرگئی لاوروف، این بار نوبت به اسحاق هرتزوگ رسید.

وی که از یهودی خواندن هیتلر به شدت عصبانی بود، به روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفت در ابتدا نمی‌توانستم باور کنم که این حرفها از سوی وزیر خارجه روسیه بیان شده باشد.

هرتزوگ گفت: آنها مرا عصبانی و منزجر کردند. وزیر خارجه روسیه حرف هایی را زد که بوی یهودستیزی می داد. من از او انتظار دارم سخنان خود را پس بگیرد و عذرخواهی کند.

رئیس رژیم صهیونیستی ، به رغم درگیری های لفظی چند روز اخیر میان مسکو و تل آویو، گفت: اظهارات لاوروف به روابط اسرائیل و روسیه آسیبی نمی رساند. با این حال، لازم است که او این اظهارات را تصحیح کند.

رئیس جمهور رژیم صهیونیستی تنها مقام صهیونیست نیست که اظهارات اخیر لاوروف خشم او را برانگیخته است. پیش از این نیز صحبت های لاوروف، با خشم وزیر خارجه و نخست وزیر این رژیم مواجهه شد. یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم گفت: این یک اظهار نظر نابخشودنی، یک رسوایی و اشتباه تاریخی وحشتناک است و ما انتظار عذرخواهی داریم. همزمان سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی نیز برای ارائه توضیحات احضار شده بود.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای ضمن واکنش به سخنان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد اظهارات وی ضد تاریخ و نشانگر حمایت این رژیم از نئونازی ها در اوکراین است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.