ادعای رئیس‌جمهور پیشین برزیل علیه زلنسکی/ او جنگ می‌خواست

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور پیشین برزیل معتقد است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مایل بود کشورش را وارد جنگ کند.

داسیلوا که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس‌جمهور بود در مصاحبه‌ای با مجله انگلیسی «تایم» که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: او جنگ می‌خواست. اگر جنگ نمی‌خواست، کمی بیشتر مذاکره می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی با بیان این که غرب در حال تشویق زلنسکی است، افزود: هیچ کس در تلاش برای کمک به ایجاد صلح نیست. در حال تحریک نفرت علیه پوتین هستند، این مسائل را حل نمی‌کند! باید به توافق رسید.

این مقام سابق برزیلی در ادامه گفت: شما این مرد [زلنسکی] را تشویق می‌کنید، و بعد او فکر می‌کند که گیلاس روی کیک شماست (تکمیل‌کننده است). قبول، تو کمدین خوبی بودی. اما اجازه ندهیم که برای نمایشت در تلویزیون جنگ کنیم.

وی افزود رئیس‌جمهور اوکراین را نمی‌شناسد اما فکر می‌کند رفتار او عجیب است. رئیس‌جمهور پیشین برزیل توضیح داد: به نظر می‌رسد او بخشی از نمایش است. او صبح، ظهر و شب در تلویزیون است. او در پارلمان انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا حضور دارد، گویی در حال انجام یک کارزار سیاسی است. او باید پای میز مذاکره باشد.

پیش‌تر، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه به کنایه تصریح کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین نیازی به توافق صلح ندارد زیرا صلح برای او پایان کار است. 

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این خصوص توضیح داد: زلنسکی در آینده همچنان به گدایی از غرب برای پول و تسلیحات ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا اثبات کند که همچنان در بازی است و امید جهان آزاد است و آخرین پناهگاه دموکراسی اروپایی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.