قیمت طلا و سکه افزایشی شد

پیام منفی آمریکا به بازار دلار و سکه در ایران

کدخبر: ۴۹۳۰۶۲
اقتصادنیوز : قیمت دلار سلیمانیه امروز با ۲۸ هزار و ۲۸۰ تومان به فروش رسید. قیمت دلار نیما هم امروز رشد را تجربه کرد و به 25 هزار و 119 تومان رسید. با رشد قیمت اونس طلا ، بازار طلا و سکه هم در ایران افزایش را تجربه کردند
پیام منفی آمریکا به بازار دلار و سکه در ایران

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در آخرین روز معاملات هفته جاری اگرچه در حالت نیمه تعطیل قرار داشت اما اسکناس آمریکایی همچنان در محدوده 28 هزار تومان معامله شد. قیمت دلار در بازار متشکل هم امروز در مقایسه با  ۳ روز پیش نزولی بود. نرخ دلار در بازار یاد شده تقریبا ۱۰۴ دلار افت را تجربه کرد و با ۲۵ هزار رو ۵۸۱ تومان مبادله شد

قیمت دلار سلیمانیه امروز بالای مرز مقامتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار  داشت. اسکناس آمریکایی در  این بازار با ۲۸ هزار و ۲۸۰ تومان به فروش رسید. قیمت دلار نیما هم امروز رشد را  تجربه کرد و به 25 هزار و 119 تومان رسید. 

نرخ حواله درهم اندکی بالا رفت

نرخ حواله درهم امروز اندکی بالاتر از قیمت روز دوشنبه بود.قیمت درهم امروز از محدوده ۷ هزار و  ۷۲۰  تومان عبور کرد و بر روی  به ۷ هزار و۷۰۰ تومان  قرار گرفت.برخی از تحلیلگران معتقدند تا زمانی که قیمت درهم در این محدوده قرار دارد نباید انتظار افت چشمگیر قیمت دلار را داشت.نرخ برابری قیمت درهم به دلار نیز  ۲۸ هزار ۲۸۲ تومان بود. معامله گران معتقدند که رشد قیمت درهم ؛ دلار نیما و  تثبیت دلار سلیمانیه باعث شده دلار در ایران همچنان بالای 28 هزار تومان حضور داشته باشد. 

پیام آمریکا به بازار سکه در ایران 

بازار جهانی طلا  بعد از تصمیم فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره بر مدار صعود قرار گرفت.فلز گران بهای جهانی امروز در مقطعی بالای ۱۹۰۰ دلار هم معامله شد. قیمت اونس طلا در زمان نوشتن این گزارش۱۸۹۸ دلار بود که نسبت به دیروز ۳۰ دلار افزایش را نشان می دهد.

با رشد قیمت اونس طلا ، بازار طلا و سکه هم در ایران افزایش را تجربه کردند.قیمت طلا ۱۸ عیار تقرییا ۱۰ هزار تومان بالاتر از ۳ روز قبل معامله شد و بر روی ۱ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.

قیمت سکه هم امروز جهش صعودی چشمگیری را تجربه  کرد.قیمت سکه امروز از مرز مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا تر رفت و در محدوده ۱۳ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان مبادله شد که در مقایسه با ۳ روز قبل تقریبا ۱۳۵هزار تومان افزایش را نشان میدهد.به عقیده در صورتی که دلار در این محدوده تثبیت شود ، احتمال رسیدن آن به ۱۳ میلیون و در نهایت ۱۴ میلیون تومانی هم وجود دارد.

پالس منفی به برجام

مذاکرات برجام  در یک هوای  گرگ و میش  قرار دارد . مجلس سنای آمریکا  دو طرح ضد ایرانی و برجام به تصویب رساند که این امر می تواند موجب کندتر شدن روند مذاکرات شود و زمان احیای برجام را به به عقب بیندازد .
اولین طرح درباره  تحریم‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود که با هدف محدود کردن همکاری‌های پکن-تهران، تصویب شد. دومین طرح ضد ایرانی در مجلس سنای آمریکا برای گنجاندن مسائل فرا برجامی در هرگونه توافق هسته‌ای با ایران و جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه تصویب شد.
این دو طرح از نظر معامله گران دلار  به معنای به بن رسیدن روند مذاکرات بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید