هشدار؛ احتمال توفان موقت در راه تهران

 اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی، از تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان از صبح تا اواخر وقت فردا شنبه (۱۷ اردیبهشت)، به ویژه در ساعات بعد از ظهر خبر داد.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید، احتمال توفان موقت، خیزش موقتی گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا (به ویژه در نواحی غربی، جنوبی و مرکزی)، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه در ارتفاعات هشدار داده است.

گرفتگی موقت بعضی نواحی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ در مسیل‌ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در ترددهای درون و برون شهری، خیزش موقت گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوه و آسیب‌ به سازه‌های موقت از اثرات این مخاطره است و از این رو اداره کل هواشناسی استان تهران به مردم توصیه کرده است که در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها توقف نکرده و نیز از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کرده و در تردد شهری و سفرهای برون شهری خود احتیاط کنند.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران به پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، مستحکم کردن سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم تردد در کنار سازه‌های نیمه تمام و پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.