محورهای چالوس و هراز یکطرفه شد

بر اساس آخرین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد از محور کرج - چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و ترافیک سنگینی در مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های انارک، پل زنگوله، نساء و گرماب وجود دارد، همچنین تردد از آزادراه تهران - شمال مسیر(جنوب به شمال) و تردد از محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده و ترافیک سنگینی در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) و در محدوده های لاریجان، بایجان، وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک برقرار است.

وضعیت تردد در دیگر محورهای شمالی به گونه‌ای است که ترافیک سنگینی در محورهای  فیروزکوه مسیر (شمال به جنوب) محدوده های پل سفید، دماوند و روستای گلاهک، آزادراه رشت – قزوین محدوده های پارک جنگلی سراوان، رودبار و شیرین سو و محور و آزادراه پردیس - تهران محدوده جاجرود گزارش شده است.

در سایر محورهای مواصلاتی نیز همین وضعیت وجود دارد، بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور ترافیک سنگینی در آزادراه قزوین – کرج محدوده های زیباشهر، ناصرآباد، گلشهر، مهرشهر و حدفاصل مهرویلا تا پل کلاک، آزادراه قم - تهران محدوده چشمه شور و حدفاصل بهشت زهرا تا اتوبان آزادگان، در محور تهران - فشم وبالعکس حدفاصل حاجی آباد تا رودک، محور اردبیل آستارا وبالعکس محدوده گردنه حیران و محور گالیکش - جنگل گلستان مشاهده شده است.

البته وضعیت جوی متفاوتی در محورهای مواصلاتی وجود دارد به گونه‌ای که محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی بوده و بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، و گیلان گزارش شده است.

از سوی دیگر بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع، ‌ مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن ها به روال عادی در جریان است. طی شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ٢٤٦٧ تردد شمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل یک دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۰.۵ درصد است.

طبق این گزارش اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته و مردم می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.