پهپادهای انتحاری به مصاف سربازان روس می‌روند

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از همشهری آنلاین، یک مقام وزارت دفاع آمریکا طی یک نشست توجیهی به خبرنگاران گفت: «وزارت دفاع قراردادی ۱۷.۸ میلیون دلاری برای صنعت تولید و ارسال پهپادهای انتحاری به اوکراین منعقد خواهد کرد، زیرا درگیری‌های جاری با روسیه همچنان ادامه دارد.»

 

 «ویلیام لاپلانت»، معاون وزیر دفاع در امور اکتساب و پشتیبانی، در این نشست گفت: «۱۷.۸ میلیون دلار برای سیستم‌های هوایی بدون سرنشین انتحاری، تعیین شده است.»

همچنین در اکوایران ببینید : آنچه دلار ۴۰ هزارتومانی را فراری داد

این پهپادها از این صنعت خریداری و به اوکراین تحویل داده می‌شوند. این برنامه تحت بودجه ابتکار کمک امنیتی اوکراین است که همراه با لایحه هزینه‌های کلان در کنگره ایالات متحده در اواسط ماه مارس تصویب شد. لاپلانت گفت که کل بودجه USAI در این لایحه ۳۰۰ میلیون دلار بوده و وزارت دفاع تاکنون ۱۳۶.۸ میلیون دلار از آن را اعطا کرده است.

لاپلانت گفت، در کمک‌های تکمیلی به اوکراین، کنگره ایالات متحده بودجه ۳.۵ میلیارد دلاری را برای پر کردن ذخایر تجهیزات ارسال شده به اوکراین تصویب کرد.

 

او افزود: «تاکنون وزارت دفاع از ۱.۴۵ میلیارد دلار از این بودجه برای جایگزینی استینگرها، جاولین‌ها و سایر اجزای کلیدی استفاده کرده است.

  • لحظه به لحظه با آخرین گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه - اوکراین

لاپلانت ادامه داد: «ما در حال حاضر فعالانه در حال مذاکره هستیم؛ برای استینگرها و اجزای مرتبط و این در حال انجام است. انتظار داشته باشید که تا پایان ماه مه این جایزه را دریافت کنید. برای جاولین، جایزه قریب‌الوقوع است، بنابراین همه چیز در حال حاضر اتفاق می‌افتد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.