افشای سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری بن سلمان در اقتصاد اسرائیل

 

رسانه‌های مختلف عبری زبان همچون یدیعوت احارانوت و واللا نیوز در گزارشی‌های سرمایه گذاری محمد بن سلمان به نام دولت عربستان در اقتصاد اسرائیل را افشا کردند.

واللا نیوز در گزارشی در این رابطه فاش کرد، ریاض از طریق صندوق سرمایه گذاری جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ در اسرائیل سرمایه گذاری می‌کند و از 3 میلیارد دلار این صندوق 2 میلیارد آن را صندوق سرمایه گذاری عربستان (که مستقیما زیر نظر محمد بن سلمان قرار دارد) تامین کرده است.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، این اولین باری است که صندوق سرمایه گذاری سعودی مستقیما در اسرائیل سرمایه گذاری می‌کند تا بیانگر تمایل روز افزون ریاض برای تعامل (علنی) با تل‌آویو باشد و نشان دهد به رغم نبود روابط رسمی دیپلماتیک، این امر در حال انجام است زیرا به اعتقاد کارشناسان صرف این سرمایه گذاری اصولا نشانگر توافقنامه عادی سازی بین دو طرف است.

این کارشناسان تاکیدکردند، انجام این سرمایه گذاری به عربستان اجازه سرمایه گذاری در شرکت‌های اسرائیلی را داده و از این پس می‌تواند اقتصاد خود را هم در برابر فعالیت شرکت‌های اسرائیلی باز کند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارانوت هم با اشاره به همین خبر تاکید کرد: جراد کوشنر داماد ترامپ بعد از خروج پدر زنش از قدرت از روابط خود با حاکمان خاورمیانه کمال استفاده را برده و به ویژه از طریق روابطش با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان موفق شد 2 میلیارد دلار از 3 میلیارد دلار سرمایه صندوقش را از محمد بن سلمان بگیرد و از این طریق میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های سعودی را در شرکت‌های اسرائیلی سرمایه گذاری کند.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، این سرمایه گذاری به طور حتم موافقت مستقیم محمد بن سلمان را در پی داشته است.

یدیعوت احارانوت با استناد به گزارش رسانه‌های غربی تاکید کرد کوشنر بعد از سفر مارس گذشته خود به (فلسطین اشغالی)، دستیاران خود را برای مذاکره نزد سعودی‌ها فرستاد و دوطرف بر سر سرمایه گذاری در اسرائیل به توافق رسیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.