اظهارات مهم وزیر کشور درباره یارانه ها

احمد وحیدی عصر شنبه در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید کرمان، با گرامیداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مفهوم مدافعان حرم که تجسم عینی و عملی آن توسط شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی پیاده شد، امروز وارد ادبیات مذهبی، مبارزاتی و نظام مقدس شده است که جبهه های جدیدی در پی آن ایجاد شد.

وی ادامه داد: عزت، رفعت و عظمت شهید سلیمانی که امروز تصویر او در کنار امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار می گیرد و محبت او در دل مجاهدان جهان قرار دارد، حجتی است که نشان می دهد پیمودن این راه ها امکان پذیر است.

وزیر کشور اضافه کرد: شهید سلیمانی موجی از پس موجی دیگر در انقلاب ما آفرید و همه ما مدیون او هستیم.

وی با بیان اینکه فضای جدیدی برای ما وجود دارد که باید تلاش مضاعفی انجام داد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، جهان را عوض کرده است. بارها از زبان رهبر معظم انقلاب شنیده‌اید که درباره پیچ تاریخی صحبت کرده اند.

وحیدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال جابجایی مرزهای جغرافیایی نبوده است، افزود: جمهوری اسلامی در نقطه ای قرار گرفته است که امروز مرزهای سیاسی، فرهنگی، ژئوپلتیک و هویتی را در زمینه های مختلف جابجا می‌کند.

وی ادامه داد: تمام کسانی که وجدان های بیدار دارند، هویت خود را با هویت جمهوری اسلامی پیوسته می دانند. از این رو، انقلاب اسلامی هویت جدید و مرزهای جدیدی آفریده و مدافعان بزرگی در پشت این خطوطی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده است، دفاع می کنند و به جلو می روند.

وزیر کشور با بیان اینکه احساس نزدیکی فروپاشی رژیم صهیونیستی آنها را به دست و پازدن وادار کرده است، تصریح کرد: آنها حس می کنند که هویت بلند جمهوری اسلامی بر جانهای آنها چنگ انداخته است و به قدری از این مساله وحشت دارند که به انواع حیله، با عملیات روانی و جنگ رسانه ای به دنبال کوچک کردن همه موفقیت ها و دستاوردهای ایران در ذهن مردم هستند که البته نمی توانند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به سربازان فداکار و کسانی نیاز دارد که بدون توجه به نام و عنوان، مسئولیت بپذیرند که بی تردید لطف و عنایت الهی شامل حال آنها می شود.

 وحیدی با توجه به تصمیم دولت در عادلانه کردن پرداخت یارانه ها، تصریح کرد: ریل اقتصادی گام نخست است و مسایل زیادی باید در این زمینه اتفاق بیفتد. هرچند در خارج از ایران، کسانی هستند که می خواهند جمهوری اسلامی را از پیمودن این گام های بلند که بسیار مهم است، بازدارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز این گام های بلند در حال برداشته شدن است و آثار آن به تدریج نمایان می شود. برای این کار، همه باید کمک کنند و به میدان بیایند.

وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد شکوفا خواهد شد، یادآور شد: شکل جدید عادلانه کردن یارانه ها، یک مساله مهم است که البته خود، گام نخست است.

وحیدی، اجرای طرح رتبه بندی معلمان و بهبودی معیشت کارگران را دیگر اقدامات برداشته شده در دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم برشمرد و افزود: همین الان، وضعیت مدیریت کرونا در ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنید. کارهای مهمی در حال رخ دادن است و این در شرایطی است که فشار حداکثری و حداکثر توطئه ها هم وجود دارد.

وی ادامه داد: باید کمربندها را محکم ببندیم ، دچار حاشیه نشویم و با تمسک به اهل بیت (ع) و بهره گیری از روح بزرگ شهدا و تحت فرمان مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی با قدرت به جلو برویم.

وزیر کشور با اشاره به فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امروز ابرقدرت های دیروز در بعضی از مسایل به کشور ما محتاج شده اند. این افتخار خیلی بزرگی است و این در حالی است که دشمنان ما در خارج می کوشند بگویند جمهوری اسلامی دستاوردی نداشته است.

 وحیدی با اشاره به راهپیمایی روز قدس، افزود: مردم این دستاوردها را حس می کنند و بر خلاف بلندگوهای تبلیغاتی دشمنان، در صحنه حاضر می شوند.

وحیدی همچنین به تکریم علی زینی وند، استاندار سابق کرمان پرداخت و گفت: برای او آرزوی توفیق دارم.

وی به معارفه محمد مهدی فداکار استاندار جدید کرمان هم پرداخت و گفت: او از رزمندگان و جانبازی بیش از ۴۰ درصد لشکر ثارالله بود که از افتخارات ایشان است. در حوزه آموزشی، فرهنگی و مدیریتی دارای سوابق خوبی است و انتصاب ایشان را که رای خوبی در هیات دولت کسب کرد، تبریک می گویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.