مرگ در کمین این بیماران چاق است

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از بهداشت نیوز، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان و چهارمین سرطان شایع در جهان است.

متخصصان، وضعیت بیش از ۲۰۰ هزار مرد را که اطلاعات پزشکی آن‌ها از سوی سازمان بیوبانک (Biobank) جمع آوری شده بود بررسی کردند. بیوبانک سازمانی است که سال‌ها داده‌های بهداشتی افراد را در بریتانیا جمع‌آوری می‌کند.

اما استناد این مطالعه تنها براساس این داده‌ها نبوده است بلکه متخصصان مطالعات مهمی را که تاکنون درباره ارتباط بین اضافه وزن و سرطان پروستات وجود دارد در نظر گرفتند که در مجموع حدود ۲.۵ میلیون مرد را پوشش می‌داد.

متخصصان دریافتند که خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات در مردان با اضافه وزن مرتبط است. طبق این تحقیق که در مجله «بی‌ام‌سی مدیسین» (BMC Medicine) منتشر شد با هر پنج واحد اضافی در شاخص توده بدنی، خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا چاقی به طور مستقیم باعث ایجاد سرطان پروستات می‌شود یا خیر. این تیم تحقیقاتی در حال بررسی بیشتر روی این موضوع است هرچند هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد سرطان پروستات اغلب در مردان دارای اضافه وزن دیرتر تشخیص داده می‌شود از جمله اینکه آن‌ها کمتر به سلامتی خود توجه می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.