زبیگنیو رائو، وزیر امور خارجه لهستان در جریان سفر به کشورمان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه رایزنی‌ها میان دو کشور در موضوعات مختلف اقتصادی در سطوح مختلف سیاسی تداوم دارد، انگیزه بخشی به بخش خصوصی و رفع همه موانع جهت مبادلات تجاری در حوزه های مختلف میان دو کشور را از اولویتهای این دیدار دانست.

وزیر امور خارجه لهستان با اشاره به روابط دیرینه میان ایران و لهستان، یکی از دلایل مهم این سفر را سالگرد هشتادمین سال ورود مهاجران لهستانی به ایران در جریان جنگ جهانی دوم دانست و با بیان اینکه ایران میزبان بسیاری از غیرنظامیان و نظامیان لهستانی در خاک خود بوده از ایران تشکر کرد. او همچنین به ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و گسترش همکاری‌های مطالعاتی میان دو کشور اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اوکراین و منطقه، از جمله امنیت و ثبات در افغانستان و عراق و حضور میلیون ها پناهجوی افغانستانی در کشورمان را تشریح کرد. در همین راستا وزیر امور خارجه لهستان نیز به تشریح مواضع کشورش پیرامون جنگ اوکراین پرداخت و وضعیت کشورش در دوران جنگ و حضور گسترده مهاجرین اوکراینی را تشریح کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.