صدراعظم آلمان: پوتین پیروز نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در نطق تلویزیونی به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی دوم خطاب به مردم آلمان، به اوکراین برای همبستگی در مبارزه با تهاجم روسیه اطمینان داد.

شولتز گفت: «پوتین در این جنگ پیروز نخواهد شد. اوکراین استقامت خواهد کرد.»

صدر اعظم آلمان گفت،  آلمان با کمک‌های بشردوستانه، مالی و نظامی به اوکراین کمک خواهد کرد. وی اظهار داشت که هیچ صلحی که توسط روسیه دیکته شود وجود نخواهد داشت.

صدر اعظم آلمان روز دوشنبه گفت که هدف این است که روسیه به جنگ خاتمه داده و نیروهای خود را از سرزمین‌های اوکراین خارج کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هدف ما این است که سیاست آمادگی روسیه برای استفاده از خشونت، با موفقیت همراه نشود.»

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: «تا زمانیکه روسیه به توافق صلح با اوکراین دست پیدا نکند، تحریم‌ها علیه این کشور برداشته نخواهند شد.»

صدر اعظم آلمان  اخیرا نیز مخالفت خود را با گام‌های یکجانبه درباره ارسال سلاح به اوکراین ابراز داشت و گفت که برلین اقدامات خود را با متحدان هماهنگ خواهد کرد.

از پایان ماه فوریه تاکنون، آلمان ۲۵۰۰ موشک ضد تانک، ۹۰۰ پرتابگر موشک ضد تانک، ۳ هزار راکت، ۱۰۰ قبضه  تفنگ، ۱۰۰ هزار نارنجک دستی، ۲ هزار مین، ۵۳۰۰ واحد انفجاری و ۱۶ میلیون گلوله با کالیبرهای مختلف ارسال کرده است.

روسیه از  پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به عرضه تسلیحات سنگین به کی یف و آموزش نظامیان اوکراینی و همچنین تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، بر ناآرامی‌ها در این کشور اروپایی دامن بزنند و به همین دلیل با گذشت بیش از دو ماه از این درگیری‌ها هنوز جنگ ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.