نماینده اصولگرای مجلس: وزرا ضعیفند؛ استانداران در باغ نیستند

کوچکی‌نژاد گفت : رئیسی در رابطه با عزل استاندارهایی که فقط سیاسی منصوب کرده است و ناکارآمدی دارند، تصمیم بگیرد. درخصوص وزرا هم به همین شکل، یعنی ایشان اصلا اجازه ندهد که کار به استیضاح از سوی مجلس بکشد و خودش تن به تغییرات بدهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس، گفت: من معتقدم آقای رئیس جمهور چینش نیروهای خود را هم در هیات وزیران و هم استانداران هیات مدیره‌ای و شرکت سهامی ایجاد کرده است و چون این چینش را شرکت سهامی ایجاد کرده، به همین خاطر موفق نیست. خیلی از این‌هایی که الان هم منصوب هستند با سیاست‌های آقای رئیسی مخالف هستند و در خفا این بحث را مطرح می‌کنند.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون «استیضاح‌های مطرح شده در رسانه‌ها که امضاء هم شده اما اعلام وصول نمی‌شود» و اینکه «برخی معتقدند از مجلسی که ۲۲۰ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور نامه تبریک پیروزی در انتخابات داده‌اند، نمی‌توان انتظار برخورد جدی نظارتی با دولت داشت»، گفت: ما در یک شرایط خاص اقتصادی هستیم و همه باید تلاش کنیم که واقعا به آن کسی که مشکلات مردم را حل می‌کند توجه کرده و کمک کنیم. دولت براساس آنچه می‌گوید تلاش دارد تا در معیشت مردم بهبود ایجاد کند به این خاطر که آقای رئیسی وعده داده است که سفره مردم را رنگین کند، سفره‌ای که دولت روحانی جمع کرده بود و ایشان می‌خواست آن را دوباره پهن کند اما تا امروز نتوانست.

وی ادامه داد: قطعا رئیس دولت دلش می‌خواهد این کار انجام شود اما اینکه نشده، معلوم می‌شود که وزرا ناکارآمد هستند و سیستم انتصاباتش ناقص است، معلوم است که استاندارهایش خیلی در باغ نیستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با تاکید بر نقش استانداران در اجرا و پیش‌برد برنامه‌های دولت، عنوان کرد: وقتی دولت رشد اقتصادی ۸ درصد را در بودجه می‌بیند، استاندارها باید اقتصادی باشند و اقتصاد را بفهمند. استانداری که هیچ چیز سرش نمی‌شود خب معلوم است که نتیجه حاصل نمی‌شود. ما ۳۱ استاندار داریم که اصل کار در دست آن‌هاست، از تولید و سیاستگذاری تا کنترل بازار و موارد دیگر همه در دست استانداران است، خب معلوم است که ناکارآمدی از استاندارها است و باید آقای رئیسی در رابطه با عزل استاندارهایی که فقط سیاسی منصوب کرده است و ناکارآمدی دارند، تصمیم بگیرد. وی افزود: درخصوص وزرا هم به همین شکل، یعنی ایشان اصلا اجازه ندهد که کار به استیضاح از سوی مجلس بکشد و خودش تن به تغییرات بدهد.

نماینده مردم رشت در رابطه با جلسه سوال از وزیر کار که مجلس به او رأی مثبت داد، خاطرنشان کرد: من در جلسه سوال از وزیر کار به ایشان رأی مثبت دادم، رأی مثبت برای اینکه یک فرصت دیگر به ایشان بدهیم، به خود وزیر هم گفتم که به شدت از عملکرد شما گله‌مند هستم، عملکرد بسیار بدی دارید و عقب هستید ولی یک فرصت دوباره به شما می‌دهیم. اما به عقیده من اشکالات اساسی در حوزه کاری ایشان وجود دارد. وی اضافه کرد: به هر حال ما باید کشور را در ۳۱ رئیس‌جمهور کوچک در قالب استانداران و همینطور وزرا و آقای رئیس جمهور ببینیم.

نماینده اصولگرای مجلس : منصوبان رئیسی در خفا با سیاست‌های او مخالفت می‌کنند / وزرا ، ضعیفند ؛ استانداران در باغ نیستند

 

 

کوچکی‌نژاد با انتقاد از چینش اعضای کابینه و استانداران، گفت: من معتقدم آقای رئیس‌جمهور چینش نیروهای خود را هم در هیات وزیران و هم استانداران هیات مدیره‌ای و شرکت سهامی ایجاد کرده است و چون این چینش را شرکت سهامی ایجاد کرده، به همین خاطر موفق نیست. خیلی از این‌هایی که الان هم منصوب هستند با سیاست‌های آقای رئیسی مخالف هستند و در خفا این بحث را مطرح می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: در مجموع نیاز است در سالگرد آغاز کار دولت، دولت یک خانه تکانی انجام دهد و سال نویی را شروع کند، اگر آقای رئیسی خانه تکانی نکند به اعتقاد من دچار آسیب خواهد شد و مجلس هم در آن زمان اگر بعد از اینکه یک سال به دولت فرصت داد، به این موضوع ورود نکند آسیب خواهد دید؛ در نتیجه اگر رئیس‌جمهور تصمیم به ترمیم کابینه نگرفت مجلس باید قهرمانانه به این مساله ورود کند.

نماینده مردم رشت در رابطه با استیضاح‌ها، گفت: اگر مجلس از یک فراکسیون قدرتمندی برخوردار بود می‌شد به شکل‌گیری و سرانجام مساله استیضاح از درون مجلس امیدوار شد اما چون فراکسیون و اراده‌ای در بحث مطالبات مردمی به شکل انسجامی وجود ندارد، قطعا استیضاح‌ها پا نمی‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.