پلیس راهنمایی رانندگی هر سال چقدر جریمه صادر می‌کند؟

رییس پلیس راهور ناجا گفت: از محل جریمه های تخلفات راهنمایی و رانندگی سالانه ۷۰هزار میلیارد ریال حاصل می‌شود که حدود ۸۰ درصد این مبلغ به ارگانهای دولتی چون وزارت راه و شهرسازی و یا شهرداری ها اختصاص می‌یابد.

سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در بازدید از مرکز مدیریت ترافیک و حمل‌ و نقل هوشمند شهرداری نیشابور با اشاره به این که حدود ۲۰ درصد از این مبلغ نیز در اختیار نیروی انتظامی برای تجهیز و تهیه تجهیزات و زیرساخت های مدیریت ترافیک قرار می‌گیرد افزود: سالانه ۱۱۵ میلیون برگه اخطاریه و جریمه برای رانندگان خاطی در کل کشور صادر می شود که ۹۸ درصد این اخطارها به صورت پیامکی نیز برای رانندگان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۷۵۰هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود و برای مدیریت ترافیک این ناوگان بزرگ باید از فناوریهای روز دنیا و ظرفیت های هوشمند سازی مدیریت ترافیک بهره برد.

در اکوایران ببینید؛

در ادامه این برنامه رییس پلیس راهور ناجا با خانواده شهید سرهنگ سهراب عارفخانی جمعی پلیس راه نیشابور که سال گذشته در حین ماموریت بر اثر تصادف جان خود را از دست داد دیدار و از ایشان دلجویی کرد.

شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.