واکنش دلار و سکه تهران به کانال شکنی دلار هرات

 اسکناس آمریکایی در ساعات پایانی معاملات نقدی امروز ۱۹ اردیبهشت ماه  ۱۸۰ تومان افزایش را تجربه کرد و از محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کرد. قیمت دلار امروز به ۲۸ هزار و ۵۴۰ تومان رسید.  

 سوخت صعودی دلار تهران 

به باور معامله گران چند عامل در بازار  به عنوان سوخت صعودی دلار عمل کرد. از نظر  این دسته از بازیگران ارزی صدای کانال شکنی دلار هرات به تهران رسید و انتظارات را در تهران تغییر داد.  نرخ دلار هرات امروز تقریبا ۱۷۰ تومان از روز گذشته بالا تر بود و با ۲۸ هزار و ۷۰ تومان مبادله شد. 

البته عده ای دیگر به اهمیت  نرخ حواله درهم برای دلار اشاره می کردند . قیمت درهم امروز در  محدوده ۷ هزار و ۸۷۰  تومان معامله شد. به عقیده تحلیلگران تا زمانی که درهم در این محدوده به فعالیت می پردازد احتمال کاهش چشمگیر  قیمت دلار ضعیف است. نرخ برابری درهم به دلار نزدیک کانال ۲۹ هزار تومان بود و همین امر باعث شده بود که معامله گران تصور کنند که دلار توانایی پیشروی بیشتر را دارد.

 

از طرفی هم  مذاکرات برجام همچنان در توقف است و  قرار است انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  فردا به تهران سفر کند تا شاید موتور مذاکرات روشن شود و چرخ دنده رایزنی ها  به حرکت در بیاید .بازار ارز تهران در این چند روز در انتظار این سفر سیاسی مهم بوده است. امروز خطیب زاده در این باره گفت : فعلاً کار ویژه مورا، انتقال پیام است و قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد. فعلاً تنها ملاقات قطعی با باقری است و درخواست‌هایی را داخل و بیرون وزارت خارجه داشته است. از نظر برخی از معامله گران اختلاف نظر‌ها بر مذاکرات احیای برجام در وین به گره کوری تبدیل شده که فعلا باز  نخواهد شد و انتظارات را برای پیشروی دلار تقویت کرده است. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «گذر قیمت دلار هرات از مرز 28 هزار تومانی» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.