خانوارهایی که یارانه دو و نیم میلیون تومانی می‎گیرند

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده سه دهک اول درآمدی به ازای هر نفر، تا دو ماه آینده یارانه چهارصد هزار تومانی دریافت می کند.

به این ترتیب یارانه جدید چهارصد هزار تومانی برای خانوارهای پنج نفره برابر با دو میلیون تومان خواهد بود .

بنا بر اعلام رییس جمهوری دهکهای چهارم تا نهم نیز یارانه ای برابر با سیصد هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می کنند . به این ترتیب یارانه خانوار پنج نفره در دهک چهارم تا نهم ، یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

در حال حاضر یارانه ۴۵ هزا و ۵۰۰ تومانی به ۷۴ میلیون نفر و یارانه ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی برای خانوار یک تا پنج نفره برای شصت یملیون نفر پرداخت می شود .رییس جمهوری در سخنان خود قول داد قیمت بنزین و نان سنتی تغییر نکند.

یارانه

بر این اساس خانوار پنج نفره‌ای که مشول دریافت تمامی یارانه هاست، با این احتساب یارانه ای برابر با دو میلیون و چهارصد و سی دو هزار و پانصد تومان در ماه دریافت می‌کنند . آیت الله رییسی نام یارانه جدید را یارانه کمک معیشتی اعلام کرد .

بر این اساس یارانه نان و دارو به تمامی ده دهک تعلق خواهد گرفت. به گفته وی یارانه نان طبق مکانیزمی خارج از این مبلغ پیش بینی شده یعنی چهارصد هزار تومان برای دهک اول تا سوم و سیصد هزار تومان برای دهک چهارم تا دهم به تمامی مردم تعلق خواهد گرفت و این مهم مستلزم فراهم شدن زیرساخت هاست رییس جمهوری گفت: همه مردم برای خرید نان سنتی و دارو از این یارانه بهره مند خواهند شد .

نکته مهم اینجاست که وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی اعلام کرده است که به زودی سایت هایی برای ثبت‎نام جاماندگان از یارانه و همچنین کسانی که به دهک اعلامی شان معترض هستند باز خواهد شد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.