وزیر اقتصاد از
آغاز پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خبر داد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز پرداخت کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خبر داد.

احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: فرآیند پرداخت کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی شروع شده است و در چند ساعت دیگر نیز خاتمه خواهد یافت. 

وی ادامه داد: ۷۷ میلیون نفر از جمعیت کشور که گیرنده انواع یارانه در دولت‌های قبل بوده‌اند، این مبلغ را دریافت خواهند کرد که ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد جمعیت نیز یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند. البته، ۱۰ درصد نیز بی نیاز از دریافت یارانه هستند.

خاندوزی افزود: این مبلغ یارانه یا کمک معیشتی که واریز آن شروع شده است، مجموع یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه جدید است و انشالله از ماه آینده تا پایان سال روند پرداخت یارانه به این شکل و مبلغ خواهد بود. 

وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه آیا این یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به اضافه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی قبلی است؟ گفت: خیر، مجموع مبلغ یارانه دریافتی جدید با لحاظ شدن ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۴۰۰ هزار تومان است.

گفتنی است، پیش از این رئیس جمهور  در صحبت‌های امشب خود در رسانه ملی از اختصاص کمک معیشتی ۴۰۰ هزار تومانی برای هر نفر سه دهک اول و ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر در دهک‌های چهارم تا نهم در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ها خبر داد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.