عضو کمیسیون اقتصادی: همه باید به دولت برای اصلاحات اقتصادی کمک کنیم

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صحبت های امشب رییس جمهوری را دقیق و با شجاعت و دلسوزی تمام و اطمینان بخش توصیف کرد و گفت که همه باید دولت را برای اصلاحات اقتصادی کمک کنیم.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به صحبت های امشب رییس جمهوری نوشت:

«صحبت‌های امشب رئیس جمهور دقیق با شجاعت و دلسوزی تمام و اطمینان بخش بود که قابل تقدیر است.

‌همه باید دولت را برای اصلاحات اقتصادی ‌که در راستای مبارزه با رانت و فساد و خدمت به مردم بخصوص محرومین است کمک کنیم.»

او در این توییت از سه هشتگ «رئیسی⁩»، «دولت صادق الوعد⁩» و «ارز ترجیحی⁩» استفاده کرد.

امشب رئیس جمهور در پنجمین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم گفت: حذف ارز ترجیحی نداریم بلکه آن را از اول زنجیره به آخر زنجیره که مصرف کننده باشند می‌رسانیم تا خودشان سفره‌هایشان را مدیریت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم این طرح حذف ارز ترجیحی نیست بلکه نحوه تخصیص آن متفاوت می‌شود، افزود: بر این اساس سه دهک اول تقریباً هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. دهک های چهارم تا نهم نیز هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

رئیس جمهوری تاکید کرد: قیمت نان و دارو و بنزین به هیچ وجه برای هیچکدام از مردم تغییر نمی‌کند و نان سنتی به دست همه مردم می‌رسد و بعد از اینکه زیرساخت‌ها را تکمیل کردیم، دارو نیز از مجرای بیمه‌ها به دست مردم می‌رسد و آن یارانه‌ای که واردکننده دریافت می‌کند به بیمه‌ها می‌رسد تا دارو با قیمتی که الان وجود دارد به مردم برسانند. نان و بنزین هم به این ترتیب هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت.

رئیسی یادآور شد: این کمک هزینه‌ای معیشتی برای دو ماه خواهد بود تا کالابرگ الکترونیکی آماده شود. ما دولتی صادق‌الوعد هستیم و این یارانه را پیش از اجرای طرح، برای مردم فراهم خواهیم کرد و به دست آنان خواهیم رساند.

وی همچنین گفت: البته آنچه به عنوان کمک معیشتی قرار است به نان تعلق گیرد با این کمک هزینه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی که قرار است به دهک‌های اقتصادی پرداخت شود، متفاوت است و در جای خودش پرداخت می‌شود و طبعا به این میزان یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی افزوده می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.