توضیح وزیر جهاد کشاورزی درباره چگونگی مدیریت ارز ترجیحی

محمدرضا میرتاج الدینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این جلسه با حضور ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی چگونگی مدیریت ارز ترجیحی و تامین امنیت غذایی و معیشت مردم برگزار شد. وزیر کشاورزی بر کشت گندم و دانه‌های روغنی مانند سویا تاکیدات داشته و تلاش دولت هم حرکت به سمت تثبیت و خودکفایی کالاهای استراتژیک است.

وی افزود: طبق توضیحات وزیر کشاورزی، کشورهای دیگر معمولا یارانه را به بخش کشاورزی و یا برخی حلقه ها می دهند اما در کشور ما ارز ترجیحی به نام کشاورز و تولیدکننده به واردکنندگان پرداخت می شود که نتیجه آن ایجاد رانت است لذا پرداخت یارانه به بخش کشت از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است؛  در سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای سویا پرداخت شده، از این پس هم در بحث کشت گندم یارانه داده می شود و برای هر هکتار ۵ میلیون تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد تا بتوانیم در زمینه امنیت غذایی و گندم به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره نحوه ارائه کالاهای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیک گفت که  قیمت نان افزایش پیدا نخواهد کرد و یارانه آرد به نانوایی ها پرداخت می شود.

توضیحات ساداتی نژاد درباره چگونگی مدیریت ارز ترجیحی در کمیسیون برنامه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.