واکنش وزارت خارجه به فضاسازی‌های اخیر علیه دیپلمات زندانی کشورمان

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به فضاسازی رسانه ای پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر سه فردی که طبق ادعاهای بی پایه و اساس گفته شده با آقای اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که بطور غیرقانونی در بلژیک زندانی است، مرتبط بوده اند، اظهار داشت: متأسفانه امروز بار دیگر و به بهانه دادگاه تجدید نظر سه فرد یاد شده، شاهد دروغ پردازی های مهندسی‌شده رسانه های غربی در مورد آقای اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همانطور که قبلاً هم گفته شده است تمامی مراحل بازداشت، دادگاه و صدور حکم قضایی برای آقای اسدی در نقض فاحش مفاد کنوانسیون وین در مورد حقوق دیپلماتیک صورت گرفته است و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران پیش از این بطور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکررا بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری ایشان تاکید شده است.

خطیب زاده این سناریونویسی را اقدامی از پیش تعریف شده دانست که با بازیگری یک گروهک تروریستی ( منافقین) و با هدف ایران هراسی انجام شده و در ادامه تاکید کرد: همزمان با اقدامات دیپلماتیک، پیگیری حقوقی موضوع همچنان فعالانه ادامه دارد و طرف های اروپایی دخیل در موضوع آقای اسدی به پاسخگویی فرا خوانده شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما علاوه بر آزادی فوری ایشان، موضوع جبران خسارت، اعاده حیثیت، و تعهد به عدم تکرار را پیگیری خواهیم کرد.

خطیب زاده در پایان تأکید کرد: حقوق بنیادین آقای اسدی در تمامی مراحل بازداشت تا فرایند قضایی و حتی پس از صدور حکم، توسط مدعیان حقوق بشر، به شدت و به طرز تأسف باری نقض شده که طرف های ذیربط بایستی در قبال آن پاسخگو باشند.

واکنش وزارت خارجه به فضاسازی‌های اخیر علیه دیپلمات زندانی کشورمان

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.