پوتین آماده جنگ طولانی مدت می‌شود؟

به گزارش سی ان ان، مدیر اطلاعات ملی آمریکا خطاب به کنگره گفت جامعه اطلاعاتی ایالات متحده معتقد است رئیس جمهور روسیه با تشدید جنگ در اوکراین غیرقابل پیش‌بینی‌تر خواهد شد.

آوریل هاینس در نشست با کمیته نیروهای مسلح سنا تصویری تلخ و ناعملوم از مرحله بعدی تهاجم چند ماهه پوتین ترسیم کرد.

وی گفت پیش بینی حرکت بعدی پوتین تا حدی دشوار خواهد بود چراکه وی با ناهماهنگی بین جاه طلبی‌های خود و توانایی‌های نظامی متعارف فعلی کشورش دست و پنجه نرم می‌کند.

هاینز افزود وضعیت میدانی می‌تواند احتمال روی آوردن پوتین به ابزارهای شدیدتر شامل حکومت نظامی، تغییر جهت تولید صنعتی یا اقدامات نظامی بالقوه تشدیدکننده را افزایش دهد.

وی خطاب به قانون گذاران گفت آنها معتقد نیستند پوتین به تسلیحات هسته‌ای روی می‌آورد مگر اینکه احساس تهدید علیه روسیه کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که درگیری‌های شدید در شرق اوکراین افزایش یافته و پوتین قصد تصرف قلمرو اوکراین را در سر دارد.

به گفته جامغع اطلاعاتی آمریکا اهداف پوتین بسیار فراتر از منطقه شرقی دونباس است و حتی اگر آنها موفق هم باشند، آمریکا مطمئن نیست نبرد در دونباس به پایان جنگ منتهی شود.

اما در کوتاه مدت پوتین خواستار تصرف لوهانسک و دونتسک است.

همچنین منطقه خرسون را کنترل کرده و با ایجاد پل زمینی در جنوب اوکراین به سوی منطقه ترانس نیستریا در مولداوی آن را امتداد دهد.

البته برای تصرف ترانس نیستریا باید بسیج کامل در داخل روسیه انجام دهد که پوتین تاکنون چنین کاری نکرده است.

به گفته هاینز از آنجایی که روسیه و اوکراین معتقدند از نظر نظامی می‌توانند به پیشرفت خود ادامه دهند، بنابراین مذاکره‌ای در کوتاه مدت در جریان نخواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.