هشدار به پایتخت نشینان نسبت به نشست 5 پل اصلی تهران

یکی از کارشناسان سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری تهران گفت :‌بیش از ۵ پل اصلی در معرض فرونشست و اثرات آن قرار دارند و میزان فرونشست و اثر آن بر زیرساختها بر روی سه مسیر ریلی اصلی ورودی به شهر تهران نیز محرز است.

محمدآقامیری رئیس کمیته عمران شورا در نشست که به بررسی "موضوع فرونشست در پایتخت و راههای پیشگیری و مقابله با آن" اختصاص داشت تاکید کرد: فرونشست در دنیا به دهه های قبل باز می گردد با این تفاوت که فرونشست در بسیاری از کشورهای دنیا همانند امریکا و ژاپن با انجام تمهیدات لازم به خوبی مهار و کنترل شده است.

وی ادامه داد: هرچند در سالهای اخیر در تهران نیز اقداماتی انجام شده اما در بسیاری از موارد صرفا در حد صورتجلسه باقی مانده است. لذا کمیته عمران شورا از تمامی بخشهایی که احتمال می رفت اندوخته دانشی داشته باشند جهت مشارکت و انتقال تجربیات و بیان مطالعات دعوت نمود تا با حضور در جلسات تخصصی به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

اکوایران در این باره نوشت: رئیس کمیته عمران شورا با این توضیح که بعد از اتمام جلسات اولیه، کارگروه های علمی تشکیل خواهد شد ادامه داد: در نهایت طرحی  توسط این کارگروه ها جهت تصویب در شورای عالی استان ها و ارائه به مجلس تهیه می شود.

در ادامه این نشست ،علی چرخ زرین نماینده سازمان فناوری شهرداری تهران در خصوص کارهای انجام شده جهت تعیین میزان فرونشست در محدوده تهران توسط سازمان فاوا پرداخت و افزود: در سال 2020 میزان  فرونشست بین 7 الی 17 سانتیمتر در برخی مناطق شهر تهران مشاهده می شود.  و در مناطقی از تهران نیز شاهد اثرگذاری فرونشست بر زیرساختهای آب و گاز بویژه در جنوب غرب تهران هستیم . 

متن کامل این گزارش را با تیتر «هشدار به تهرانی‌ها؛ 5 پل اصلی پایتخت در معرض فرونشست» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.