امام جمعه دزفول: مردم باید پروتکل‌های رفتار اقتصادی عقلانی را در شوک‌های قیمتی رعایت کنند

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: ما برای انقلاب و نظام جوان و خون داده‌ایم و هرگز اجازه نمی‌دهیم عده‌ای اراذل و اوباش که سر در آخور منافقان و سلطنت طلبان دارند، آرامش جامعه را به هم بزنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های معاند با تحریف این اتفاق قصد بزرگنمایی آن را داشتند، ادامه داد: رسانه «منوتو» کلیپی از آتش سوزی پمپ بنزینی در دزفول نشان داد که صحت نداشت.

امام جمعه دزفول خط قرمز جمهوری اسلامی را امنیت و آرامش جامعه دانست و اظهارداشت: اگر مشکلی هم باشد خودمان آن را برطرف می‌کنیم و هیچ کس حق دخالت در مسائل داخلی کشور ما را ندارد.

وی افزود: یارانه برخی افراد به اشتباه قطع شده که این مسائل طبق پیش بینی‌های دولت قابل حل است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: روز گذشته به دعوت نماینده ولی فقیه در اهواز نشستی برای بررسی مشکلات استان با حضور نمایندگان، اعضای خبرگان، ائمه جمعه و مدیران و مسوولان ارشد استان خوزستان برگزار و راهکارهای مختلف به صورت مفصل مطرح شدند.

امام جمعه دزفول: تلاش مذبوحانه عده‌ای برای ایجاد بی‌نظمی در دزفول ناکام ماند

وی افزود: تصمیمات خوبی در این نشست برای رفع مشکلات گرفته شد علاوه بر این، شخص رییس جمهور پیگیر رفع مشکلات خوزستان است و مقام معظم رهبری نیز تاکنون چند بار بابت مسائل پیش آمده در استان عذرخواهی کرده و دستور رفع آنها را داده‌اند.

امام جمعه دزفول اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب وعده داده‌اند که دولت کارهای اقتصای بزرگی می‌خواهد انجام دهد لذا همه مردم باید با این اقدامات همراهی کنند.

هیچ جا ارز ترجیحی به وارد کننده داده نمی‌شود

حجت الاسلام قاضی دزفولی درخصوص اقدام دولت سیزدهم برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها اظهارداشت: رییس جمهور قول توزیع عادلانه یارانه‌ها را به مردم داده بود و آن را اجرایی کرد.

وی خسارات وارد شده به کشور بواسطه ارز ترجیحی را یادآور شد و افزود: هرچه سریعتر بتوانیم این سیاست غلط را اصلاح کنیم سریعتر مسایل اقتصادی کشور برطرف می‌شوند.

امام جمعه دزفول بیان کرد: ارز ترجیحی در همه دنیا یا به تولیدکننده و یا به مصرف کننده داده می‌شود و هیچ جا آن را به وارد کننده نمی‌دهند کاری که در ایران انجام شده بود.

وی با تاکید بر لزوم جهاد تبیین درمقابل تلاش دشمن برای سواستفاده از شرایط کنونی گفت: سوء استفاده‌های زیادی از ارز ترجیحی صورت می‌گرفت برای مثال تاجران از طریق آن کالاهایی وارد کشور می‌کردند که نمونه آنها در ایران هم تولید می‌شد ضمن اینکه کالای وارداتی در کشور مبدا بارنامه میشد و ما اطلاعی از قیمت واقعی آن نداشتیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: متاسفانه در این سیاست نادرست، تولیدکننده با ارز آزاد کالا تولید می‌کرد و واردکننده محموله را با ارز ترجیحی وارد و بعد آن را به صورت آزاد صادر می‌کرد.

وی با بیان اینکه زالوصفتان اقتصادی از این طریق ضربه‌های مهلکی به کشور وارد کرده‌اند، افزود: اکنون هم عده‌ای از این زالوصفتان، منتقد اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها هستند و ضمن تحریف، افرادی را به خیابان‌ها می‌فرستند و دشمنان هم به آنها خط می‌دهند.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه آیت الله رییسی آمد تا جلوی این دزدی‌ها و چپاول‌ها را بگیرد، اظهارداشت: این طرح که یک جراحی بزرگ در اقتصاد کشور است، باید سال‌ها قبل و در دولت‌های پیشین انجام می‌شد.

وی خارج کردن این غده سرطانی که بزرگ هم شده را دردناک و نیازمند عزمی ملی از ناحیه مردم و مسوولان دانست و افزود: کار کارشناسی خوبی برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها انجام شده و در واقع تنها راه بهبود اقتصاد کشور است.

مردم پروتکل‌های رفتار اقتصادی عقلانی را در شوک‌های قیمتی رعایت کنند

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به عزم ملی مردم ایران در ایستادگی مقابل دشمن بعثی گفت: مردم باید پروتکل‌های رفتار اقتصادی عقلانی را در شوک‌های قیمتی رعایت کنند.

وی افزود: مردم مصارف غیرضروری خود را برای بهبود شرایط در برهه‌ای حذف کنند تا زمینه سوء استفاده سوداگران گرفته شود ضمن اینکه نباید به شایعه سازان برای گرانی اقلام توجه کرد.

امام جمعه دزفول از مردم خواست کالاهای مورد نیاز خود را به اندازه نیاز متعارف تهیه کنند چراکه کمبودی از نظر کالا در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کشور ما کشور پر نعمتی است فقط رفتار اقتصادی ما باید اصلاح شود، افزود: امام صادق(ع) در یک قحطی دستور داد گندم‌های ذخیره شده را به مردم بدهند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه نگاه ما در مسائل باید قرآنی باشد، اظهارداشت: اگر حقوق یکدیگر را رعایت و گرانفروشی نکنیم خداوند هم با ما خواهد بود و به ما کمک می‌کند.

وی افزود: باید از بی‌صبری بنی اسراییل عبرت بگیریم تا این فراز و پیچ تاریخی را پشت سر بگذاریم.

امام چمعه دزفول گفت: عده‌ای نادان و جاهل هستند ولی اکثر مردم نظام و استقلال کشور را دوست دارند و نمیخواهند دشمن بر ما مسلط شود.

دشمن با مزدورپروری و حرام خواری به دنبال اغوای خواص و عام است

امام جمعه دزفول با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را فریضه‌ای عینی و قطعی دانسته‌اند و همه مردم باید نسبت به این فریضه قطعی اهتمام داشته باشند.

وی افزود: حضرت آقا جهاد تبیین را راه مقابله با جنگ نرم دشمن دانسته و عنوان کرده‌اند دشمن با مزدورپروری و حرام خواری به دنبال اغوای خواص و عوام است.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم تشخیص اولویت‌ها و عمل به آنها اظهارداشت: حضرت آقا در دیدار با معلمان درخصوص مواد آموزشی مدارس عنوان کردند برخی سرفصل‌های آموزشی هیچ فایده‌ای برای دانش آموزان ندارند که کارشناسان باید آنها را شناسایی و حذف کنند.

امام جمعه دزفول با اشاره به ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی و بزرگداشت زبان فارسی گفت: بسیاری از اصلاحات زبان‌های عربی و فارسی مشترک است.

وی با بیان اینکه زبان فارسی، زبان بسیاری از دانشمندان بوده و حامل پیام انقلاب اسلامی است، افزود: حضرت آقا نگاه عمیقی به زبان فارسی دارند و بر لزوم نفوذ این زبان در جهان تاکید دارند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: باید به گونه ای عمل شود که افراد برای استفاده از پیشرفت‌های کشور ما زبان فارسی را بیاموزند.

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه اهتمام حضرت محمد(ص) به شخصیت حمزه سیدالشهدا را یادآور شد و گفت: لقب سیدالشهدا برای الگوگیری جامعه مسلمانان از این شخصیت به حضرت حمزه داده شده است.

وی با اشاره به سالروز حضرت عبدالعظیم حسنی افزود: شخصیت این حضرت به عنوان فقیه و محدث مورد توجه ائمه به ویژه امام هادی (ع) بوده است.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی سفر رییس جمهور سوریه به تهران و دیدارش با مقام معظم رهبری را بسیار مهم توصیف کرد و اظهارداشت: این سفر مورد توجه دوستان و دشمنان مقاومت قرار گرفت و امیدواریم این دیدار دستاوردهای پرباری داشته باشد.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه با معرفی کتاب امین زبان و ادب پارسی بیان کرد: این کتاب نظرات رهبر معظم انقلاب درخصوص زبان فارسی است.

امام جمعه دزفول افزود: زبان هند حدود ۴۰۰ سال قبل فارسی بوده که اکنون حضرت آقا به عنوان منادی زبان فارسی به دنبال بسط آن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.