۴۰ روز عزای عمومی در امارات اعلام شد

خلیفه بن‌ زاید(۷۳ساله) از زمان سکته در ژانویه ۲۰۱۴، از شرکت در فعالیت‌های رسمی علنی خودداری می‌کرد. او از ۳ نوامبر ۲۰۰۴ ریاست امارات متحده عربی را برعهده داشت.

در این مدت محمد بن زاید یکی دیگر از فرزندان شیخ زاید وبرادر کوچکتر شیخ خلیفه که ولیعهد امارت ابوظبی بود، در اغلب ملاقات‌های رسمی، به نمایندگی از او شرکت می‌کرد و اداره این کشور را در دست داشت .

وزارت امور ریاستی امارات روز جمعه در بیانیه‌ای خبر درگذشت شیخ خلیفه را به مردم امارات تسلیت گفت و از امروز به مدت ۴۰ روز عزای عمومی اعلام کرد.

خلیفه بن زاید متولد ابوظبی در سال ۱۹۴۸ است و فرزند ارشد «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات متحده عربی به شمار می‌رود که بلافاصه پس از فوت پدرش به عنوان حاکم ابوظبی و در نوامبر ۲۰۰۴ به عنوان رئیس امارات متحده عربی انتخاب شد.

وی دومین رئیس دولت امارات متحده عربی از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی است.

امارت ابوظبی، بزرگترین امارت در میان هفت امارتی است که با هم «امارات متحده عربی» را تشکیل داده‌اند و شیخ یا رئیس امارت، ریاست کشور را نیز بر عهده دارد.

انتظار می‌رود که محمد بن زاید جانشین شیخ خلیفه شود و به شکل رسمی ریاست امارات متحده عربی را به دست بگیرد.

براساس این خبر، وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادهای فدرال و نهادهای محلی مربوط به امارت‌های مختلف و همچنین بخش خصوصی از روز جمعه ۲۳ اردیبهشت به‌مدت سه‌ روز تعطیل خواهند بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.