مشاور نفتالی بنت استعفا کرد

شهاب نیوز گزارش داد، «شمریت مئیر» مشاور سیاسی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از استعفای خود خبر داد. او نزدیک به یک سال پیش به این سمت انتخاب شده بود.

رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در این باره نوشته‌اند که شمریت مئیر به دلیل اختلافات زیاد با دیگر مشاوران و اطرافیان نفتالی بنت و در حالیکه در بین تمامی مشاوران وی، بیش از همه به او نزدیک بود، استعفا داده است.

طبق این گزارش، شمریت مئیر، در طول یک سال گذشته تلاش زیادی برای تغییر چهره نفتالی بنت از یک رئیس حزب دست راستی به فردی مورد پذیرش جامعه صهیونیستی به عنوان نماینده همه سلایق کرده بود. روزنامه هاآرتص در این باره نوشته است که سران حزب از اینکه وی برای تغییر چهره نفتالی بنت از یک فرد دست راستی تلاش می‌کند، عصبانی بودند.

شمریت مئیر در نامه استعفای خود به نفتالی بنت نوشته است که از ابتدای ژوئن فعالیت خود را متوقف می‌کند. او نوشته است که در یک سال اخیر تمام تلاش خود را برای کمک به بنت جهت برقراری روابط بهتر با دولت بایدن و کشورهای عربی به کار گرفته است.

نفتالی بنت نیز در پاسخ ضمن موافقت با استعفای وی، از تصمیم او اظهار تأسف کرده و گفته است که شمریت مئیر سهم بالایی در بهتر شدن روابط با دولت آمریکا و مبارزه دیپلماتیک با ایران و گسترش روابط با کشورهای اروپایی داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.