احتمال افزایش قیمت سهم‌های دلاری بورس

3 سیگنال صعودی به بورس /پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۴۹۴۷۷۷
اقتصادنیوز: روندهای درونی بازار سهام و عوامل بیرونی تأثیر گذار بر بورس سیگنال‌های صعودی را مخابره می‌کنند. آیا شاخص به صعود ادامه می‌دهد؟
3 سیگنال صعودی  به بورس /پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات اولین روز کاری هفته می‌روند که  روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از دو روز صعود کرد و 24 هزار و 918 واحد بالا آمد. شاخص هم‌وزن نیز 9 هزار و 540 واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس افزایش 306 واحدی را پشت سر گذاشت. در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 539 نماد رشد قیمت و 88 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 86 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 14 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

همچنین در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ هزار و 57 میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات چهارشنبه یک نماد صف فروش داشت و تعداد نمادهای صف خرید 162 نماد بود. در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 150 میلیون تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 57 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 57 میلیارد تومان ایستاد. 

در هفته گذشته شاخص روند صعودی داشت و بیش از 34 هزار واحد رشد کرد. در آخرین روز کاری هفته شاخص به قله یک میلیون و 564 هزار واحدی رسید که بیشترین رقم در 8 ماه اخیر است. بدین ترتیب به یک قدمی قله سال گذشته رسید. صعود شاخص این امید را ایجاد کرده که با شکستن رکورد سال 1400، شاخص بتواند به سوی کانال 1.6 میلیونی پیشرفت کند. 

جریان ورود پول حقیقی نیز پس از سه روز در روز چهارشنبه مثبت شد و 275 میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شد. نمادهای ملت، وغدیر، حکشتی، شپاکسا و فزر بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

از سوی دیگر در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید هزار و 57 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

بنابراین با توجه به وجود مازاد تقاضا و ورود پول حقیقی به نظر می‌رسد روند صعودی بازار حفظ شود. در پایان هفته گذشته دلار از مرز 30 هزار تومان عبور کرد و انتظار می‌رود قیمت سهم‌های دلاری نیز افزایش یابد. رشد قیمت ارز را می‌توان سومین سیگنال صعودی به بازار سهام قلمداد کرد. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید