المیادین مدعی شد: پرونده مذاکرات وین دوباره فعال شد

آنان ابراز داشتند: اروپایی ها بخاطر بحران فراروی شان به دلیل جنگ در اوکراین و نیاز شدیدشان به نفت و گاز ایران عجله دارند تا هر چه زودتر در مذاکرات وین با تهران به توافق برسند .

بر اساس این گزارش، "جوزف بورل" مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیروز " ازسرگیری مذاکرات" در خصوص احیای توافق هسته ای را اعلام کرد.

بورل گفت : مذاکرات متوقف شده بود اما دوباره از سرگرفته شده است . من تصور می کنم سفر انریکه مورا هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات وین به تهران باعث حل و فصل موضوع شده است.

هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات وین چهارشنبه گذشته در تهران با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین دیدار و گفت وگو کرد.

از سوی دیگر بر پایه همین گزارش ، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران دیروز (جمعه) از امکان دستیابی به توافق خوب سخن به میان آورد البته به شرط آنکه واشنگتن تصمیم سیاسی خود را اتخاذ کرده و به تعهداتش عمل نماید.

عبداللهیان خاطرنشان کرد که سفر انریکه مورا به تهران و گفت وگوهایش فرصتی دیگری برای تمرکز یافتن بر ابتکارات جهت حل و فصل مسائل لاینحل مانده در مذاکرات فراهم آورد.

به گفته المیادین ، روزنامه انگلیسی " فایننشال تایمز " در هفتم ماه می ( شنبه ۱۷ اردیبهشت ) خاطرنشان کرد : اتحادیه اروپا در حال بکار بردن آخرین تلاش خود جهت نجات توافق هسته ای ایران و پایان دادن به حالت رکود موجود در آن بسر می برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.