گزارش «اقتصادنیوز» از نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

تابلوی بورس سبزپوش شد /صعود سهام نهادهای مالی

کدخبر: ۴۹۵۵۰۴
اقتصادنیوز: امروز تمام شاخص‌های بازار سهام رشد کردند. همچنین قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و یکپارچه سبزپوش شدند.
تابلوی بورس سبزپوش شد /صعود سهام نهادهای مالی

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه، بیست و ششم اردیبهشت 1401، شاخص کل بورس پایتخت با صعود 10 هزار و 820 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 583 هزار و 800 واحد رسید.  

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 4 هزار و 252 واحدی در سطح 449 هزار و 224 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 130 واحد بالا آمد و در سطح 21 هزار و 620 واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «وامید» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا»، «وبشهر» و «تیپیکو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «صبا» و «فرابورس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «شگویا» و «دماوند» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، فزر و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز بازار 

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و یکپارچه سبزپوش شدند. پس از این دو گروه، گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، انبوه سازی املاک و مستغلات و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه‌های بازار بودند. 

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 171 هزار و 409 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 162 هزار و 165 میلیارد تومان بود که 95 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 31 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 471 میلیارد تومان رسید. 

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 138 درصد افزایش یافت و 62 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 99 درصد رشد کرد و در رقم 682 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف‌ خرید 138 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) و حگهر (شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سیمرغ (شرکت سیمرغ) تعلق داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از سیمرغ، نمادهای غبشهر، زکشت، فلوله و زماهان بیشترین صف فروش را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید